اصطلاحاتی که برای دوربین مداربسته بکار می رود.

اصطلاحات زیادی وجود دارد که ما در مورد دوربین مداربسته می شنویم. میخواهیم به مهم ترین و پر کاربرد ترین اصطلاحاتی که همراه با دوربین مداربسته می شنویم بپردازیم.این اصطلاحات به ما کمک می کند تا با آگاهی ار آن ها بتوانیم شناخت بهترودقیق تری از دوربین های مداربسته به دست بیاوریم.

سخت افزارامنیتی(دوربین مداربسته)

یکی دیگر از نام های دوربین مداربسته یا بهر است بگویم یکی از رایج ترین اصطلاحات آن سخت افزار امنیتی است .به مجموع وسایل سیستم ها و تکنولوژی های مختلف که در ایجاد امنیت به ما کمک می کنند سخت افزارامنیتی میگویند.دوربین های مداربسته مدت زیادی است که در این عمر به کمک انسان ها آمده است و با مدت طولانی از فناوری آنالوگ بهره گیری می کرد.اما امروزه دوربین های مداربسته ی دیجیتال مبتنی بر کابل کواکسیال یا IP هستند که در حفظ امنیت به ما کمک می کنند.

روش انجام کاردوربین مداربسته 

دوربین های مداربسته تشکیل شده از دوربین های نظارتی هستند که از طریق یک شبکه یا کابل کواکسیال به یک ضبط کننده ی مرکزی وصل می شوند.این دوربین ها به صورت همزمان شروع به ضبط می کنند و آن را به صورت زنده برای افراد ناظر بر سیستم ها نشان می دهد.هدف اصلی دوربین های مداربسته جمع آوری شواهد ویدیویی یا صوتی ضبط از یک اتفاق است.

نقش بازدارندگی دوربین مداربسته در وقوع رویداد

دوربین مداربسته دارای بعضی عناصرفعال است . دوربین مداربسته دارای بعضی عناصر فعال است . با توجه به آمار به دست امده مجرم بعد از مشاهده دوربین مداربسته در بیشتر موارد دست به تخریب آن نمی زند که این نشان می دهد.دوربین مداربسته نقش بازدارندگی دارد.وهمینطورناظرین سیستم مداربسته هنگام مشاهده فیلم ها می توانند واکنش نشان دهند تا از اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند.

اصطلاحات مورد استفاده برای دوربین مداربسته

میخواهیم به برخی از رایج ترین اصطلاحات دوربین های مداربسته بپردازیم.

POE : توان انتقال برق به دستگاه ها توسط کابل اترنت مدیریت اطلاعات آن ها و امکان راه حل تک کابلی را فراهم می سازد.

کابل اترنت: این کابل در عنوان CAT5E و CAT6 موجود می باشد.که برای اتصال دستگاه های شبکه به شبکه همچنین انتقال یا ارسال داده استفاده می شود.و می تواند برق را به دوربین ها با POE وصل کند. 

دوربین های تحت شبکه IP:این دوربین ها برا انتقال داده های خود از فناوری وشبکه های کامپیوتری از طریق یک کابل اترنتCAT5E یا CAT  استفاده می شود .

NVR:دوربین هایIP در بیشتر موارد ضبط کننده های ویدیویی متصل می شوند.مخصوصا درزمانی که از پیشرفته ترین ویژگی خود استفاده می کنند. با این حال امروزه بسیاری ازDVR هاهیبردی هستند و می توانند از دوربین های IP استفاده کنند.

HR OVER COAX: استفاده از کابل COAX قبلا برای دوربین های آنالوگ بوده است.امروزه از سیگنال دیجیتالی با کیفیت استفاده می کنند که از طریق همان کابل به دستگاه DVR منتقل می شود.

DVR:ضبط کننده های ویدیویی دیجیتال ، یک دستگاه ضبط مه با دوربین های HD روی COAX استفاده می شود.

 
یکی از مطمعن ترین روش های حفظ امنیت خانه ها ، ادارات، فروشگاه ها،کارخانه ها نصب دوربین مداربسته است که با استفاده ازآن ها می توانید از مال و جان خود در برابر خطرات احتمالی حفاظت کنید ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را بااصطلاحات رایج دوربین مداربسته آشنا کنیم تا با آشنایی کامل در هنگام تهیه آن بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.