دستگاه NVR هایک ویژن

شرکت دوربین مداربسته هایک ویژن یکی از بزرگترین تولید کنندگان سیستم های نظارتی و دوربین های مداربسته در جهان می باشد که هر ساله در حال پیشرفت فناوری های سیستم های نظارتی و هوش مصنوعی دوربین های مداربسته می باشد، برای خرید دوربین های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن لازمه که یک دستگاه NVR هایک ویژن داشته باشد.در این مقاله دستگاه NVR هایک ویژن را برای شما شرح می دهیم.

هنگام خرید یک سیستم امنیتی ، باید بین ضبط کننده DVR یا NVR را انتخاب کنید. هر دو عملکرد مشابهی دارند اما در نحوه و نوع دوربینهای مورد استفاده تفاوت دارند. درک تفاوت بین DVR و NVR هنگام ارزیابی سیستم های امنیتی ضروری است. در این مقاله ، کارشناسان امنیتی فرادید اختلافات را تفکیک کرده و جوانب مثبت و منفی هر یک را تفصیل می دهیم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه بگیرید.

دستگاه NVR مخفف کلمه Network video Recorder می باشد به معنی ضبط و ذخیره سازی تصاویر شبکه می باشد. ضبط ویدیوهای شبکه، دوربین های با کیفیت عالی نیازمند یک دستگاه NVR با کیفیت عالی هستند، دستگاه NVR هایک ویژن ضبط کننده تصاویر دوربین های مداربسته تحت شبکه ( IP CCTV) هایک ویژن مزایای بسیاری دارند که پهنای باند و ذخیره سازی را با جدیدترین فناوری فشرده سازی H. 265+ ارائه می دهد. دستگاه NVR هایک ویژن Hikvision دارای قابلیت های قدرتمندی هستند که میتوانند حداکثر 24 مگاپیکسل را ضبط و پشتیبانی کنند.

مقایسه دستگاه NVR هایک ویژن

هر دو دستگاه NVR و DVR وظیفه ضبط فیلم را بر عهده دارند. DVR مخفف Digital Video Recorder است ، در حالی که NVR مخفف Network Video Recorder است. تفاوت NVR و DVR در نحوه پردازش داده های ویدیویی است. سیستم های DVR داده های ویدئویی را در ضبط پردازش می کنند ، در حالی که دستگاه NVR هایک ویژن داده های ویدئویی را در دوربین رمزگذاری و پردازش می کنند ، سپس آن را به دستگاه NVR هایک ویژن که برای ذخیره سازی و مشاهده از راه دور استفاده می شود ، جریان می دهند. از آنجا که DVR ها و NVR ها داده های فیلم را متفاوت می گیرند ، به انواع مختلفی از دوربین نیاز دارند. بیشتر دستگاه NVR هایک ویژن ها با دوربین های تحت شبکه هایک ویژن بکار گرفته می شوند در حالی که DVR ها با دوربین های آنالوگ استفاده می شوند. توجه به این نکته مهم است که یک سیستم مبتنی بر DVR یک سیستم امنیتی با سیم است ، در حالی که سیستم های NVR می توانند یک سیستم سیمی یا بی سیم باشند.

پیشرفت در کیفیت بالا آنالوگ در پنج سال گذشته باعث کاهش شکاف در وضوح بین این دو سیستم شده است. احتمالاً توجه خواهید کرد که سیستم های امنیتی مبتنی بر DVR نسبت به دستگاه NVR هایک ویژن پایین تر هستند. قیمت پایین تر یک مزیت جذاب سیستم های DVR است .

ضبط کننده های DVR به یک چیپست سخت افزاری معروف به رمزگذار AD تکیه می کنند ، که وظیفه پردازش جریان داده های خام را از دوربین به ضبط های ویدئویی قابل خواندن دارد. سیستم های DVR همچنین در هنگام ضبط ، نیازهای مختلفی دارند. به طور خاص ، در یک سیستم DVR ، کاربر باید هر دوربین را مستقیماً به ضبط کننده وصل می کنند. در مقایسه ، یک دستگاه NVR هایک ویژن فقط نیاز دارد که هر دوربین های مداربسته تحت شبکه ( IP CCTV) هایک ویژن به همان شبکه وصل شود. همچنین ، در یک سیستم DVR ، ضبط کننده قدرت دوربین ها را تأمین نمی کند. برای اتصال به هر دوربین ، به یک تقسیم کننده نیاز دارید که منبع تغذیه را برای عملکرد دوربین ها فراهم می کند.

دستگاه NVR هایک ویژن,دوربین مداربسته، فرادید,پویا الکترونیک فرادید,هایک ویژن,خرید دستگاه,فروشگاه دوربین مداربسته

ساختار دستگاه NVR هایک ویژن

ساختار دستگاه NVR هایک ویژن از جدیدترین فناوری برای ارائه یک سیستم امنیتی پیشرفته و غنی از ویژگی برخوردار هستند. همچنین به عنوان سیستم های دوربین امنیتی POE شناخته می شود ، سیستم های مبتنی بر NVR از سیستم های DVR انعطاف پذیر و پیچیده تر هستند.

دستگاه NVR هایک ویژن داده های ویدئویی را در دوربین به جای ضبط کننده پردازش می کنند ، دوربین های موجود در سیستم های NVR بسیار مستحکم تر از همتایان DVR خود هستند. دستگاه NVR هایک ویژن از دوربین های IP استفاده می کنند که دستگاه های مستقل برای ضبط تصویر هستند. دوربین های IP هر کدام دارای یک چیپست هستند که قادر به پردازش داده های ویدئویی است که سپس به ضبط کننده انتقال می یابد. برخلاف دوربین های آنالوگ ، دوربین های  مداربسته تحت شبکه هایک ویژن معمولاً همه قادر به ضبط و ارسال صوتی و همچنین فیلم هستند. سخت افزار قدرتمند تر در دوربین های  مداربسته تحت شبکه هایک ویژن باعث بهبود عملکرد هوشمند و تجزیه و تحلیل های ویدئویی مانند تشخیص چهره می شود.

مزایای دستگاه NVR هایک ویژن

نحوه اتصال دوربین های مداربسته تحت شبکه ( IP CCTV) هایک ویژن به ضبط کننده کاملاً متفاوت است. سیستم های NVR برای انتقال داده از کابل های استاندارد اترنت مانند cat5e و cat6 استفاده می کنند. نصاب های حرفه ای کابل های شبکه را به دلیل تعداد مزایا نسبت به کابل های کواکسیال ترجیح می دهند.

برخلاف سیستم DVR ، ضبط کننده در دستگاه NVR هایک ویژن داده های ویدیویی را پردازش نمی کند. این مرحله قبل از انتقال در دوربین انجام می شود. دستگاه NVR هایک ویژن فقط برای ذخیره سازی و مشاهده فیلم استفاده می شوند.

دستگاه NVR هایک ویژن ذاتاً انعطاف پذیر هستند زیرا لزوماً دوربین های امنیتی به طور مستقیم به ضبط کننده متصل نیستند. در عوض ، دوربین های IP فقط باید در همان شبکه باشند. به این ترتیب ، ممکن است شما در سراسر جهان دوربین هایی در یک شبکه داشته باشید که به NVR شما متصل می شوند و می توانند به عنوان یک سیستم جامع مشاهده شوند.

از آنجا که دستگاه NVR هایک ویژن سیگنال دیجیتال خالص را از دوربین ها دریافت می کنند ، کیفیت فیلمبرداری بهتر از مقایسه با DVR در همان وضوح است. علاوه بر این ، از آنجا که کابل های شبکه می توانند صوت را انتقال دهند ، تمام دوربین های دارای میکروفون می باشند صدا را به دستگاه NVR هایک ویژن  انتقال و ضبط می کند.

انواع سری های دستگاه NVR هایک ویژن

Pro Series

ویژگی های سری دستگاه NVR هایک ویژن Hikvision Pro Series دارای کدگذاری های فشرده سازی H.265 + و H.264 + بهینه شده و امکان استفاده از پهنای باند و مدیریت ذخیره سازی بسیار مؤثر را دارند. با قابلیت های افزونه و بازی ، دسترسی به دوربین های IP و دیگر عملکردهای هوشمند هرگز آسان نبوده است. سری Pro راه حل ایده آل برای مشاغل کوچک و متوسط است.

Ultra Series

سری  Ultra دستگاه NVR هایک ویژن برای پروژه های گسترده ای طراحی شده است که به تعداد بیشتری دوربین نسبت به معمول احتیاج دارند و همچنین نصب رک مخصوص NVR های پشتیبانی دارد. پایداری NVR های سری Ultra توسط RAID و  N+1 hot spare ایجاد شده است و از پخش و ضبط ویدیوی صاف و مطمئن اطمینان حاصل می کند. کدگذار فشرده سازی بهینه شده H.265 + حداکثر پهنای باند و استفاده از ذخیره سازی را فراهم می کند.

Hikvision DeepinMind Series

سری Hikvision DeepinMind  دستگاه NVR هایک ویژن شامل یک یا چند چیپست GPU با سرعت بالا و الگوریتم های یادگیری عمیق است که بسیاری از کارکردهای مفید مانند فیلتر زنگ های دروغین ، آلارم لیست سیاه ، داده های ویدیوی ساخت یافته و موارد دیگر را تقویت می کند.

Blazer Series

سری Blazer دستگاه NVR هایک ویژن یک سرور قدرتمند و مناسب برای مدیریت فیلمبرداری محلی و از راه دور ، هوش تجاری و ذخیره اطلاعات مرکزی است. Blazer Pro Hikvision یک سرور است که سیستم مدیریت فیلمبرداری HikCentral قدرتمند Hikvision را با ذخیره اطلاعات NVR در یک واحد فیزیکی ترکیب می کند.

شرکت پویا الکترونیک فرادید وارد کننده انواع دستگاه های NVR و DVR شرکت هایک ویژن در ایران است، شما می توانید با کارشناسان و متخصصین فرادید تماس بگیرید و از مشاوره رایگان در خرید و انتخاب بهینه و اقتصادی دوربین مداربسته راهنمایی دریافت نمایید.همچنین می توانید از فروشگاه آنلان دوربین مداربسته فرادید به صورت آنلاین انواع دوربین مداربسته هایک ویژن را خریداری نمایید.