نصب دوربین مداربسته روی گوشی

دوربین مداربسته یک سیستم نظارت تصویری است که شامل دوربین ، مانیتور و یک سیستم ذخیره سازی ویدیو است . دوربین مدار بسته بر خلاف سیگنال های موج باز ، مانند ایستگاه های تلویزیونی یا امواج رادیویی باز ، از اتصالات مستقیم به دستگاه ضبط کننده استفاده می کند یا از سیگنال رمزگذاری شده برای محافظت از اطلاعات استفاده می کند.

بیشتر مردم با سیستم های دوربین مدار بسته بی سیم و موارد استفاده در مشاغل و حتی توسط مأموران اجرای قانون و شهرداری های شهر برای نظارت بر یک منطقه خاص آشنا هستند. دوربین مدار بسته یک سیستم نظارتی پایدار است که می تواند در مناطق کوچک یا چندین دوربین در چندین منطقه مورد استفاده قرار گیرد.

امروزه با توسعه فناوری های دوربین مداربسته آنالوگ، و تولید دوربین های مداربسته IP یا تحت شبکه از طریق اینترنت یا وای فای ((WIFI می توانید با نصب دوربین های مداربسته روی گوشی دوربین های مداربسته منازل یا شرکت یا کارخانه را در هر مکانی که بخواهید روی گوشی خودتان نظارت کنید، در این مقاله نحوه نصب دوربین های مداربسته روی گوشی را به شما آموزش می دهیم.

مزایای نصب دوربین مداربسته روی گوشی

همانطور که اشاره کردیم، اکنون فناوری به شما این امکان می دهد که دوربین های مداربسته خود را با تلفن همراه کنترل کنید. با نصب دوربین های مداربسته بی سیم روی گوشی می توانید در زمان واقعی سیستم تصاویر رابه صورت زنده دریافت نمایید.

  • نصب دوربین های مدار بسته بی سیم در درجه اول به عنوان عامل بازدارنده برای مجرمان احتمالاً عمل می کند. این دوربین ها منجر به افزایش امنیت شما ، املاک شما و هر کس دیگری که ممکن است در آنجا شود ، می شوند.
  • دوربین های مدار بسته همچنین به افرادی که در فضایی زندگی می کنند یا کار می کنند ، آرامش خاطر می بخشد. و اینکه همیشه شما یک شاهد دارید
  • مزیت دیگر نصب دوربین های مداربسته  این است که شما می توانید مشاغل خود را از هرجایی کنترل کنید. پیشرفت های فناوری امکان نصب دوربین مداربسته روی گوشی یا تلبت با استفاده از Wi-Fi امکان پذیر می کند. این بدان معناست که می توانید در تعطیلات آخر هفته یا حتی زمانی که در تعطیلات هستید ، تصاویر دوربین های مداربسته خود را نظارت یا حتی از اعلان ها آگاه شوید.
  • بزرگترین مزایای نصب دوربین های مداربسته تا کنون قابلیت های از راه دور است که مانیتور تلفن همراه به شما امکان می دهد. برخی از سیستم های دوربین مدار بسته می توانند از راه دور تنظیم شوند ، از جمله مسلح کردن یا خنثی سازی حسگرهای حرکتی و تغییر از جریان به ضبط. برخی از سیستم های دوربین مدار بسته حتی دارای ارتباط صوتی دو طرفه هستند و این امکان را به شما می دهد تا از طریق دوربین با هر کسی که در دید باشد ارتباط برقرار کنید.
  • نظارت بر موبایل می تواند برای صاحبان مشاغل مقرون به صرفه باشد ، نیاز به پرسنل امنیتی ویژه را کاهش داده یا حداقل نیروی انسانی لازم را کاهش دهد.
  • همچنین نشان داده شده است که نظارت با تلفن همراه باعث کاهش چشمگیر زمان واکنش اضطراری و افت فعالیت های مجرمانه می شود. و باعث افزایش امینت و منزل یا محیط مشاغل می شود.

نصب دوربین مداربسته روی گوشی

نکات مهم نصب دوربین های مداربسته روی گوشی

احتمالاً هنگام افزودن و نصب دوربین های مداربسته روی گوشی و دسترسی به سیستم های نظارت دوربین مدار بسته ، نگرانی هایی وجود دارد. که به صورت کامل برای شما توضیح داده ایم.
درهنگام نصب دوربین های مداربسته بی سیم به پروتکل های امنیتی دقت فرمایید که اخرین تکنولوژی به روز شده باشد و این سیستم ها به طور مداوم در حال بهبود هستند، چون که دوربین امنیتی شما برای رمزگذاری و انتقال داده ها از دوربین مداربسته به دستگاه تلفن همراه شما همواره از این پروتکل ها استفاده خواهند کرد.

هنگامی که اطلاعات به خارج از محل (شبکه خانگی یا کسب و کار) شما ارسال می شود ، احتمالاً از امنیت داده های شما کاسته خواهد شد. با استفاده از دوربین های مداربسته با سطح رمزگذاری بالاتر  کیفیت امنیت داده های شما بیشتر می شود. به دنبال دوربین مداربسته ایی باشید که از SSL / TLS برای امنیت اطلاعات در اینترنت استفاده کند، که سبب بالا رفتن امنیت اطلاعات داده های شما می شود.

چند راهکار برای افزایش امنیت رمزعبور در نصب دوربین های مداربسته روی گوشی

برای کمک به بهبود امنیت کلی دوربین های مداربسته امنیتی ، در اینجا چند مرحله است که باید بطور منظم انجام دهید.

مرحله اول : (به روز رسانی نرم افزار) | اطمینان حاصل کنید که نرم افزار شما همیشه به روز است. اکثر تولید کنندگان حداقل یک بار ، اگر نه دو بار یا بیشتر ، هر سال به روز رسانی های نرم افزار را منتشر می کنند، با به روز رسانی نرم افزارهای نصب دوربین های مداربسته روی گوشی به حفظ امنیت سیستم شما کمک می کند.

مرحله دوم : ( ارتقاع رمز عبور ) | از پروتکل های محافظت از رمز عبور استفاده کنید. گذرواژه‌ها را با کاربران مختلف به اشتراک نگذارید. هر از گاهی رمز عبور خود را تغییر دهید و هرگز از رمزهای عبوری که بتوان حدس زد استفاده نکنید. بیشتر برنامه های تلفن همراه برای دوربین های امنیتی شامل رمزگذاری رمز عبور هستند. با این حال ، برای امنیت بیشتر ، باید همیشه وقتی از برنامه استفاده نمی کنید ، از برنامه خود خارج شوید.

مرحله سوم : ( استفاده از رمزهای قوی ) | اکنون باید بدانید که استفاده از گذرواژه‌های قوی در همه دستگاه های متصل خود چقدر مهم است. از یک رمز عبور در چندین برنامه استفاده نکنید و هرگز لیستی از گذرواژه را در یک برنامه یادداشت برداری تلفن همراه ذخیره نکنید. رمز های خود را طولانی انتخاب کنید، از اطلاعات تاریخ تولد و اسم خود برای رمز عبور استفاده نکنید، از علایم و شکلک ها(#!$%&!*) برای رمزگذاری و نصب دوربین های مداربسته روی گوشی استفاده کنید.

مرحله چهارم : از قابلیت های تاییدیه دو مرحله ایی برای دسترسی به داده های دوربین مداربسته استفاده کنید

مرحله پنجم : ( از وای فای رمزگذاری شده استفاده کنید)کل سیستم امنیتی بی سیم شما فقط به اندازه Wi-Fi شما ایمن خواهد بود. Wi-Fi شما رمز عبور دارشته باشد. اگر فکر می کنید رمز Wi-Fi توسط شخصی که شما نمی خواهید دسترسی داشته باشد استفاده شده است ، فوراً آن را تغییر دهید.

نصب دوربین مداربسته روی گوشی

چندراهکار برای افزایش امنیت شبکه در نصب دوربین های مداربسته روی گوشی

برای کسانی که می خواهند با بهبود امنیت شبکه بی سیم یک قدم جلو بروند ، چند نکته برای افزایش امنیت شبکه شما در نصب دوربین های مداربسته روی گوشی داریم.

نکته اول : هرگز از اینترنت یا شبکه ایی که دوربین های مداربسته از آن استفاده میکنند وارد شبکه های مجازی، ایمیل ، فروشگاه های آنلاین، نرم افزار های مسنجر، سایت هایی که ممکنه اطلاعات کاربری شما را داشته باشند، سایت های نامتعارف نشوید چون با اینکار ریسک هک شدن دوربین های مداربسته خود را به جان خریده اید.

نکته دوم : نام وای فای خود را تغییر بدهید و از قابلیت های مخفی کردن نام وای فای توسط مودم استفاده کنید.

نکته سوم : اگر رمزگذاری مودم شما WEP است حتما آن را تغییر بدهید و WPA2 برای رمزگذاری مودم خود استفاده کنید.

نکته سوم : از نرم افزار های مانیتور اینترنت استفاده کنید، تا متوجه بشید چه کسانی از وای فای شما استفاده میکنند.

نکته چهارم :هنگامی که خانه نیستید حتما وای فای خانه را قطع کنید.

نکته پنجم: کنترل دست رسی از راه دور مودم خود را خاموش کنید، هیچ اتفاقی برای مودم شما نمی افتد، فقط دست رسی دیگران به مودم را کم میکند.

آموزش نصب دوربین های مداربسته روی گوشی

برای نصب دوربین های مداربسته روی گوشی نیازمند یک اینترنت پر سرعت و هستید تا بتوانید تصاویر را از طریق شبکه برای شما انتقال دهد.اگر تا بحال دستگاه DVR خود را به اینترنت یا شبکه وصل نکرده اید این اقدامات را انجام دهید.

1-دوربین های مداربسته را به اینترنت متصل کنید.

اگر از DVR استفاده می کنید ، برای پیکربندی تنظیمات شبکه به یک آدرس IP استاتیک  نیاز دارید که وارد تنظیمات خود دستگاه DVR بشوید این کار به صورت اتوماتیک توسط دستگاه صورت می گیرد.

2- پیکربندی مودم: در این مرحله نیازه که مودم شما برای انتقال داده از طریق پورت های پیکربندی شود.اگر در پیکربندی مودم خود مهارتی ندارید با نصاب دوربین مداربسته یا با مشاورین فرادید تماس بگیرید تا از نحوه پیکربندی دوربین خود آگاه شوید.

3-برنامه نظارت دوربین های مداربسته روی گوشی را نصب کنید

4-دوربین مداربسته را به نرم افزار اضافی کنید.

5-دوربینی که میخواهید مشاهد کنید را انتخاب کنید.

6-تنظیمات مد نظرتان انجام بدهید.

در دنیای شلوغ امروز ، استفاده از دسترسی تلفن همراه به دوربین های مداربسسته امنیتی منطقی است. تعداد کمی از افراد هستند از این فناوری برای نظارت دوربین های مداربسته خود استفاده می کنند. از همه گذشته ، واقعاً چه کسی وقت دارد تا دوربین های مداربسته را نظارت کند؟ فناوری به طور مداوم در حال پیشرفت است و امنیت دوربین های بی سیم با استفاده از دسترسی به موبایل در حال پیشرفت است.

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و درک بهتری در مورد اهداف و پیامد های نصب دوربین مداربسته روی گوشی خود داشته باشید. اگر در زمینه ی خرید دوربین های مداربسته تحت شکبه یا IP نیاز به راهنمایی و مشاوره دارید می توانید با پویا الکترونیک فرادید تماس بگیرید، همچنین کلیه محصولات فرادید ، شامل 24 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش فرادید می باشد.