دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی از طریق دیوارها قابل مشاهده است؟

رسانه های عامه در طول سالها مسئولیت بسیاری از اطلاعات غلط در مورد دوربین های مداربسته دید در شب یا مادون قرمز را بر عهده داشته اند. دوربین های حرارتی دقیقاً از چه طریق می توانند ببینند؟ برای پاسخ به این سوال ، متداول ترین سؤالاتی که در مورد آنچه شما می توانید از طریق دوربین حرارتی مشاهده کنید دریافت می کنید.

افراد آگاه ممکن است خاطرنشان کنند که دوربین های حرارتی چیزی را نمی بینند: آنها گرما را تشخیص می دهند و سپس رنگ ها را بر اساس دامنه دمایی که سنسور تشخیص داده است اختصاص می دهند. با این حال ، ما در این مقاله از آن به عنوان کوتاه استفاده می کنیم.  

آیا دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی می توانند از طریق دیوارها مشاهده شود؟

نه ، دوربین های حرارتی حداقل مانند فیلم ها نمی توانند از بین دیوارها ببینند. دیواره ها به طور کلی ضخیم هستند و به اندازه کافی عایق بندی شده اند تا مانع از تابش مادون قرمز از طرف دیگر شوند. اگر یک دوربین حرارتی را به یک دیوار نشان دهید ، گرما را از دیوار تشخیص می دهد  ، نه آنچه در پشت آن است. اما اگر چیزی در داخل دیوار باعث ایجاد اختلاف دمای کافی شود ، یک دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی قادر خواهد بود آن را روی سطح دیوار حس کند. متخصصان تعمیر و نگهداری ساختمان معمولاً از تصویرگرهای حرارتی برای تشخیص مواردی مانند نشت آب یا عایق گمشده بدون نیاز به ریختن دیوارها برای ارزیابی مشکل استفاده می کنند

دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,دید در شب

میخ های داخل دیوار (خطوط عمودی) از عایق سردتر هستند و باعث ایجاد اختلاف دما در سطح دیواره می شوند.

آیا دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی از طریق دود مشاهده می شود؟

بله ، دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی می توانند گرما را از طریق دود تشخیص دهند و به همین منظور توسط آتش نشانان بسیار مورد استفاده قرار می گیرند . ذرات دوده در دود به طور موثری نور مرئی را مسدود می کنند ، اما اجازه می دهد تا از اشعه مادون قرمز عبور کند و اجازه می دهد آتش نشانان یا سایر پاسخ دهندگان اول از طریق محیط های پر از دود حرکت کنند.

دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,دید در شب

فرد در در ورودی توسط دود در طیف نور مرئی پنهان می شود ، اما به راحتی توسط تصویربرداری حرارتی تشخیص داده می شود.

آیا دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی از طریق مه قابل مشاهده است؟

مه و باران به دلیل پراکندگی تابش اشعه های قطره ای آب ، محدودیت شدید دوربین حرارتی را دارد. با این حال ، در بسیاری از شرایط ، دوربین های حرارتی می توانند بسیار موفق تر از مه دوربین نسبت به دوربین های نوری قابل مشاهده یا چشم انسان نفوذ کنند. این یکی از دلایلی است که سازندگان خودرو می توانند تصویرگرهای حرارتی را در مجموعه حسگرهای وسایل نقلیه خودمختار قرار دهند .

دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,دید در شب

در شرایط خاص ، تصویربرداری حرارتی می تواند اشیاء را از طریق مه بسیار واضح تر از آشکارسازهای نور مرئی تشخیص دهد.

آیا دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی از طریق شیشه قابل مشاهده است؟

واقعیت جالب: شیشه مانند آینه برای اشعه مادون قرمز عمل می کند. اگر یک تصویرگر حرارتی را روی یک پنجره قرار دهید ، شما در سمت دیگر شیشه چیزی نمی بینید ، اما از نظر حرارتی بازتاب خوبی از خود خواهید گرفت. دلیل این امر این است که شیشه یک ماده بسیار بازتابنده است ، به این معنی که نشان می دهد دمای منعکس شده اشیاء به جای اینکه اجازه عبور اشعه مادون قرمز را از طریق آن انتقال دهند. همین اصل در مورد سایر مواد بازتاب مانند فلز جلا نیز صدق می کند.

دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,دید در شب

 

دوربین دیجیتال از طریق شیشه به درختان خارج می رود ، در حالی که دوربین حرارتی گرمای منعکس شده عکاس را می بیند

آیا دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی از طریق بتن قابل مشاهده است؟

جواب این سؤال اساساً همان سؤال برای دیوارها است ، نه ، اما یک دوربین حرارتی ممکن است بتواند چیزی را درون بتن مانند لوله یا گرمایش تابشی تشخیص دهد که باعث ایجاد اختلاف دما در سطح بتن می شود.

دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,دید در شب

گرمایش زیر کف تابشی به وضوح در زیر یک کف بتونی قابل مشاهده است.

آیا تصویربرداری حرارتی از طریق فلز قابل مشاهده است؟

فلز می تواند یک ماده فریبنده در دنیای گرما باشد. فلز براق - هر نوع فلز صاف یا صیقلی - تابش مادون قرمز را منعکس می کند ، مانند یک شیشه مانند یک آینه مادون قرمز عمل می کند. این می تواند برای هر کسی که سعی در نظارت بر لوله ها یا ماشین آلات برای بیش از حد گرمایش قطعات دارد ، مشکلاتی ایجاد کند. اندازه گیری دقیق فلز یا فلز اکسیده شده با مواد مات بسیار ساده تر است در همه موارد ، دوربین های حرارتی هرگز نمی توانند از طریق اشیاء فلزی  ببینند ، اما فلزات رسانا ممکن است نقاط داغ ، نقاط سرد یا سطح ماده داخل یک ظرف فلزی را نشان دهند.

دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,دید در شب

به راحتی می توان دریافت که این مخازن به دلیل اختلاف دما در سطح فلز ناشی از مایع در داخل ، مادون قرمز هستند.

آیا تصویربرداری حرارتی از طریق درختان قابل مشاهده است؟

یک دوربین حرارتی نمی تواند اشیاء را از طریق تنه درخت تشخیص دهد ، اما دوربین های حرارتی می تواند در لکه بینی افراد یا حیوانات در مناطق جنگلی کمک کند. تیم های جستجو و نجات غالباً هنگام جستجوی وسایل وسیع بیابان ، از تصویربرداری حرارتی برای مشاهده امضاهای گرما استفاده می کنند

دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,دید در شب

 

تصویربرداری حرارتی از طریق درختان (یا چوب) قابل مشاهده نیست ، اما می تواند برای ردیابی افراد در مناطق جنگلی که امضای گرمای آنها بسیار بیشتر از تصویری قابل مشاهده است ، مفید باشد.

آیا دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی از طریق پلاستیک قابل مشاهده است؟

یک ترفند جالب برای مهمانی با دوربین حرارتی ، نگه داشتن یک ورق پلاستیکی نازک و مات از پلاستیک (مانند کیسه زباله) در مقابل یک جسم یا شخص گرم است. اشعه مادون قرمز از پلاستیک عبور می کند و به دوربین حرارتی امکان شناسایی هرچه در پشت آن است ، می دهد ، در حالی که نور مرئی مسدود خواهد شد. با این حال ، این ترفند فقط با پلاستیک های بسیار نازک کار می کند و پلاستیک های ضخیم تر باعث می شوند اشعه مادون قرمز را مسدود کنند.

دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,دید در شب

 

نور مرئی بیشتر توسط کیسه پلاستیکی مسدود می شود ، اما اشعه مادون قرمز منتقل می شود.

آیا تصویربرداری حرارتی در تاریکی مشاهده می شود؟

سوال نهایی! جواب: بله! تصویربرداری حرارتی به هیچ وجه تحت تأثیر تاریکی نیست و برای تجسم گرما نیازی به نور مرئی ندارد. ( برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ما را در زمینه دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی چگونه کار می کنند؟ را مطالعه نمایید)

دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,دید در شب

 

فیلم های دوربین مدار بسته در مقابل تصویربرداری حرارتی نشان می دهد که حرارتی برای تشکیل یک تصویر به نور مرئی نیاز ندارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوربین های مداربسته دید در شب می توانید با پویا الکترونیک فرادید تماس گرفته و از مشاوره رایگان در خرید دوربین های مداربسته دید در شب کامل ترین اطلاعات را کسب نمایید.پویا الکترونیک فرادید برترین وارد کننده و پخش کننده دوربین های مداربسته در ایران با بهترین گارانتی 24 ماه فرادید.