نصب دوربین مداربسته

چگونه دوربین های مدار بسته را در خانه نصب کنیم؟ دوربین های مداربسته خود را از پویا الکترونیک فرادید که بهترین دوربین های مداربسته را ارائه می دهد تهیه کرده اید ؟ دوربین های مداربسته را چگونه می توان نصب کرد؟ چه لوازمی برای نصب دوربین های مداربسته درخانه و شرکت ها نیاز هست ؟ برای پاسخ این سوالات مقاله ی نصب دوربین مداربسته زیر بخوانید.

مشکلات اصلی در نصب دوربین های مداربسته ، انتخاب بهترین مدل دوربین مداربسته است، سوراخ کاری دیوار و کابل کشی و انتخاب محل نصب و.. از دیگر مشکلات نصب دوربین مداربسته است که اگر شما از متخصصین شرکت پویا الکترونیک فرادید برای نصب دوربین های مداربسته خود انتخاب کنید  می توانید بهترین کارایی را از دوربین های مداربسته داشته باشید و همچنین دیگر مشکلی در راه اندازی و نصب نخواهید  داشت.برای مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.البته اگر فردی فنی و ابزار به دست هستید با مطالعه این مقاله می توانید دوربین مداربسته را در منزل یا شرکت نصب کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

اقدامات قبل از نصب دوربین مداربسته

قبل از نصب دوربین مداربسته در منزل یا شرکت خود باید نوع دوربین مداربسته را انتخاب کنید، در کل دو مدل دوربین مداربسته وجود دارد دوربین های آنالوگ که با کابل و سیم کواکسیال به دستگاه DVR یا ضبط کننده متصل می شوند، دوربین های تحت شبکه یا IP که این نوع دوربین های مداربسته با کابل شبکه یا از طریق وای فای می توانند به دستگاه DVR متصل بشوند. انتخاب نوع دوربین بستگی به نیاز های امنیتی خاص شما دارد.برای انعطاف پذیری و نصب آسانتر ، از دوربین های مداربسته تحت شبکه که با وای فای WiFi  کار میکنند استفاده کنید، حتی میتوانید از دروبین های مداربسته تحت شبکه که باطری کاری می کنند استفاده کنید.

بهترین مکان برای نصب دوربین های مداربسته

موقعیت یابی برای نصب دوربین های مداربسته نقش مهمی در نظارت دارد. بنابراین برای امنیت خانه کجا می توان دوربین ها را قرار داد؟ افراد تازه وارد این صنعت از برخی نرم افزارها و برنامه های دوربین مداربسته امنیتی بهره مند می شوند ، که کمک میکند تا دوربین های مداربسته  را در جایی که می خواهید قرار دهید و آنها را تنظیم کنید .ابتدا شماتیکی از خانه ی خود تهیه کنید، نصب دوربین های اضافی برای خانه شما گران و ناکارآمد است ،بنابراین باید اولویت بندی کنید در چه مناطقی می خواهید بیشترین دید را داشته باشید. هر مکان را بررسی کنید تا مطمئن شوید که زاویه دید مسدود نباشد و بهترین نمای ممکن را ارائه می دهد.

نصب دوربین مداربسته

خرید تجهیزات لازم برای نصب دوربین مداربسته

بهتره برای خرید دوربین های مداربسته از پکیج های پویا الکترونیک فرادید استفاده کنید، که در هزینه های خود صرفه جویی می کنید یا می توانید هر قطعه را به صورت جداگانه خریداری کنید، حداقل سیستم شما باید دارای 1تا 3 دوربین ، DVR (ضبط کننده فیلم دیجیتال) ، سیم کشی مناسب (کابل های سیامی و BNC) و کابل های برق باشد.

آموزش نصب دوربین های مداربسته

اگر میخواهید دوربین های مداربسته را خودتان نصب کنید،آن قدر هم که فکر می کنید پیچیده نیست.با این 5 قدم آسان زیر ، هر نوع دوربین مداربسته ایی را نصب کنید حتی اگر اولین باره که این کار انجام میدید.

قدم اول برای نصب دوربین مداربسته

  • روشنایی نقاطی که قرار است دوربین مداربسته را نصب کنید چک کنید، که این اولین قدم مهم برای نصب دوربین های مداربسته است.
  • دوربین مداربسته را درجایی بلند نصب کنید تا دید وسیعی داشته باشد
  • کابل ها و دوربین مداربسته در دسترس دزدان و مزاحمان نباشد
  • از قرار دادن دوربین به طور مستقیم به منبع نور خودداری کنید. منبع نور منجر به پایین آمدن  تصاویر ضبط شده می شود.
  • دوربین ها را نزدیک منبع تغذیه قرار دهید. حتی یک دوربین فیلمبرداری بی سیم نیاز به منبع تغذیه دارد.
  • برای دوربین های مداربسته ایی که در محیط های باز نصب میکنید، سعی کنید محافظ یا کاوری تهیه کنید تا دوربین در برابر شرایط بد آب و هوایی محافظ باشد.
  • دوربین های مداربسته را در نزدیک پنجره یا شیشه نصب نکنید چون در هنگام تاریکی تابش نور IR باعث تیرگی در تصاویر ضبط شده می شود.
  • از نصب دوربین های امنیتی خود بر روی حریم همسایگان ، حمام ها یا مکانهایی که مردم از یک انتظار منطقی از حریم شخصی برخوردار هستند خودداری کنید.

قدم دوم برای نصب دوربین های مداربسته

سقف و سایر نقاطی که برای نصب دوربین تعیین کرده اید  سوراخ کنید و سپس دوربین خود را در موقعیت مناسب و زاویه راست قرار دهید. همیشه به یاد داشته باشید بهترین مکان برای نصب دوربین جایی هست که بیشترین حرکت ها را مشاهده کند.

قدم سوم برای نصب دوربین های مداربسته

به نظر می رسد که مشکل ترین قسمت نصب دوربین مدار بسته ، اجرای سیم و کابل های دوربین مداربسته است.قبل از شروع کار ، باید مسیر سیم دوربین امنیتی را برنامه ریزی کنید ، به خصوص وقتی که قصد دارید دوربین را در چندین نقطه نصب کنید ، از جمله در راهروها ، زیرزمین ، گاراژ ، در سقف.سوراخ هایی را که سیم ها از آن عبور می کنند حفاری کنید و اگر نصب را در خانه ای دو یا سه طبقه انجام می دهید ، نزدیکترین مسیر را در نظر بگیرید.از داکت برای جلوگیری از فرسودگی کابل ها استفاده کنید، و اتاقی را برای مانیتورینگ یا ضبط تصاویر توسط DVR/NVR انتخاب کنید.

اگر دوربین مداربسته شما با منبع تغذیه جداگانه بود باید یک سیم برای منبع تغذیه نیز در نظر بگیرید. برای صفرجویی در کابل کشی میتوانید از دوربین های مداربسته ایی که قابلیت های POC و POE دارند استفاده کنید.

نصب دوربین مداربسته

قدم چهارم برای نصب دوربین های مداربسته

تست و برقرار اتصال دوربین های مداربسته به دستگاه ضبط کننده است، گاهی وقتا دزدان و مزاحمان برای از کار انداختن دوربین های مداربسته اقدام به قطع برق خانه یا شرکت میکنند که برای چنین مواردی از یک دستگاه موتور برق یا UPS برای تامین برق دوربین های مداربسته استفاده کنید تا با قطع برق نیز کار کنند.

قدم پنجم برای نصب دوربین های مداربسته

دوربین های مداربسته تحت شبکه یا IP را می توان از طریق گوشی یا وب می توان نظارت کرد، نکته آخر ، قبل از اینکه بگویید کار نصب شما انجام شده است ، توصیه می شود که نظارت هر دوربین را دوباره بررسی کنید. دوربین ها در حال ضبط هستند. همچنین بررسی کنید که دوربین های مداربسته تا چه اندازه می تواند پوشش دهند.

نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین های مداربسته در خانه می تواند یک تجربه سرگرم کننده و آسان باشد، همیشه بخاطر داشته باشید که دوربین های مداربسته می توانند امنیت منزل یا شرکت یا اداره شما را تامین کنند، شما می توانید به راحتی از فروشگاه آنلاین دوربین مداربسته فرادید ، دوربین مد نظر خود را با گارانتی 24 ماه فرادید تهیه کنید و همچنین میتوانید از مشاوره رایگان فرادید در انتخاب دوربین مداربسته برای محیط خود بهره ببرید.