اهمییت وضوح تصویر دوربین مداربسته

هنگامی که می خواهیم برتری دوربین های مداربسته را برسی کنیم ویژگی های زیادی وجود دارد که بر اساس آن بتوانیم انتخاب خوبی برای خودمان رقم بزنیم.یکی از ویژگی ها و وضوح تصویر دوربین مداربسته است.زمان انتخاب بهترین دوربین مداربسته برای هر سیستمی موقعیت قرارگیری و تعداد دوربین مداربسته که شما نیاز خواهید. داشت اولین و مهم ترین گزینه در تصمیم گیری شما است.مشخص کنید که هر کدام مناطق آسیب پذیر هستند و مکان هایی که باید تحت پوشش باشند در نظر داشته باشید شما از قبل نیازمند ایده ای خواهید بود که دوربین شما چند روز متوالی قادر به ضبط فیلم خواهد بود قبل از اینکه مجبور به جایگزینی اطلاعات کند.دسترسی به این اطلاعات شمارا برای انتخاب وضوح تصویردوربینی که می خواهید،بسیار راحت تر می کند.

وضوح تصویردوربین مداربسته

بی شک با وضوح تصویر یا همان کیفیت بصری آشنا هستید.در اینجا می خواهیم کمی دقیق تر آن را برسی کنیم.تمامی تصاویری که ما توسط مانیتور های وسایل دیجیتال می بینیم بر اساس پیکسل هایی هستند.پیکسل نقطه ی بسیار کوچک است که نزدیک به هم قرار گرفته اند و می تواند نمایش ترکیب رنگها و نور را برای نمایش یک تصویر وقتی کنارهم قرار میگیرند انجام دهد.هنگامی که این پیکسل ها بیشتر باشدما دارای تصویربا کیفیت تری خواهیم بود.

ارتباط وضوح تصویربا حجم ذخیره سازی 

تصویرها در هارد مقصد خود ذخیره می شود.فایل این تصاویر با توجه به میزان وضوح تصویر با حجم زیاد یا کم ذخیره می شوند.اگردوفایل تصویری را در نظر بگیریم با وضوح متفاوت میزان حجم آن هم متفاوت خواهد بود.تصویرهایی با وضوح بیشترحجم بیشتری راهم اشغال می کنند.این وضوح تصویربا نام های دیگر هم بیان می شود مانند:پیکسل و مگا به معنی یک میلیون پس وقتی می شنویم تصویر 1مگاپیکسل یا MD است یعنی تصویر دارای 1میلیون پیکسل است. و برای 8،2،3،4 مگاپیکسل هم به همین شکل است.

قرارگیری پیکسل ها در تصویر

مشخص نیست که نحوه قرار گرفتن تعداد پیکسل ها در تصاویر چگونه است . اما استانداردهایی وجود دارد که نحوه قرارگیری آن هارا به ما اطلاع می دهد.بیشتر نمایشگر ها نسبت به طول و ارتفاع 16.9 هستند(16واحدطول برای هر9 واحد ارتفاع)در صفحه نمایش های 2MPT،16،9  به عنوان 1920*1080با به اختصار1080p نامیده  می شود.رزولوشن3840*2160 8MP است که به آن 2160P یا به صورت خلاصه 4k  می گویند.

سرعت فریم FSPدوربین مداربسته
فایل های ویدویی از چندین تصویر پشت سر هم تشکیل می شود.تعداد این تصویر هابرثانیه بستگی به سرعت فریم یا SFP(فریم بر ثانیه)است.حجم فایل های ویدیویی بر اساس 2مورد،وضوح تصویر و سرعت فریم ارزیابی می شود.وضوح  تصویر بستگی به تعداد پیکسل های موجود در تصویر دارد.سرعت فریم تعداد تصویر نشان داده شده بر ثانیه است.هر چقدر میزان فریم بیشتر باشد سرعت ویدیو بهتر است وهرچقدرمیزان پیکسل بیشتر باشدتصویر با کیفیت می شود.هرچه میزان هر ئو بیشتر باشدحجم فایل بیشتر می شود.
قابلیت وضوح تصویردر دوربین مداربسته
داشتن وضوح تصویردر دوربین های مداربسته بسیار مهم است چون واضح بودن تصویر به این ویژگی بستگی دارد.پرطرفدارترین آن برای عموم 1080یا2mp است،که هم ویژگی خوبی دارند و کمترین میزان حجم در حافظه را اشغال می کنند.اگربخواهیم وضوح تصویر بیشتر از 2mp باشدباید به فکر کارت حافظه ای با حجم بیشتری هم باشیم.
 
درآخر باید به این موضوع هم توجه داشت که هر چقدر پیکسل بیشتر باشدهر پیکسل نور کمتری می تواند داشته باشد پس باید آن را در شرایط نوری مناسبی نصب کرد.هر چقدر میزان وضوح بیشتری داشته باشیم باید مانیتور با وضوح بهتری نسبت به دوربین مداربسته انتخاب کنید،چون وضوح تصویر دوربین بر روی مانیتورها تولید می شود.اگر نمی دانید برای فضای مورد نظرتان چه دوربینی و باچه وضوحی لازم دارید از راه های ارتباطی با پویا الکترونیک فرادید استفاده کنید تا در راه بهترین انتخاب همراه شما باشیم.