تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی

بیایید با یک پیش زمینه کوچک شروع کنیم. چشم ما نور منعکس شده را می بیند. دوربین های روشنایی روز ، دوربین های مداربسته دید در شب و چشم انسان همه روی همان اصل اساسی کار می کنند: انرژی مرئی نور به چیزی برخورد می کند و آن را رها می کند ، یک آشکارساز آن را دریافت می کند و آن را به یک تصویر تبدیل می کند.

این ردیابها چه به صورت چشم ، چه در دوربین ، باید از نور کافی دریافت کنند تا بتوانند تصویری بسازند. بدیهی است ، هیچ تابش آفتاب برای گزاف گویی در شب وجود ندارد ، بنابراین آنها به نور تأمین شده توسط نور ستاره ، مهتاب و چراغ های مصنوعی محدود می شوند. اگر نو به اندازه کافی نباشد ، دوربین های مداربسته نمی توانند تصاویری را دریافت کنند حال ما در این مقاله تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی را برای شما شرح می دهیم.

آشنایی با تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی

تصویر سازهای حرارتی با هم تفاوت دارند. در واقع ، ما آنها را "دوربین مداربسته" می نامیم اما آنها واقعاً حسگر هستند. برای درک نحوه کارکردن آنها ، اولین کاری که باید انجام دهید فراموش کردن همه چیزهایی است که فکر کرده اید در مورد چگونگی ساخت دوربین های مداربسته می دانید

دوربین های مداربسته حرارتی از گرما عکس می گیرند ، نه نور مرئی. گرما (همچنین به آن  مادون قرمز یا   انرژِ حرارتی ، گفته می شود) و نور هر دو بخش طیف الکترومغناطیسی هستند ، اما دوربینی که می تواند نور مرئی را تشخیص دهد ، انرژی حرارتی را نخواهد دید و بالعکس.

دوربین های مداربسته حرارتی گرما را تشخیص می دهند. آنها اختلافات ناچیز   در گرما - به اندازه 0.01 درجه سانتیگراد - را تشخیص می دهند و آنها را به صورت سایه های خاکستری یا با رنگ های مختلف نمایش می دهند. این می تواند یک ایده دشوار برای رویارویی باشد ، و بسیاری از مردم مفهوم را درک نمی کنند ، بنابراین ما کمی برای توضیح آن صرف خواهیم کرد. پس در تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی  مهم ترین موضوع نوع تصویر سازهایی دوربین های مداربسته دید در شب و تصویر ساز های حرارتی می باشد.

هر آنچه در زندگی روزمره با آنها روبرو می شویم انرژی حرارتی از خود ساطع می کند ، حتی یخ. چیزی که داغ تر باشد ، انرژی حرارتی بیشتری از آن ساطع می شود. این انرژی حرارتی ساطع شده "امضای گرما" نامیده می شود. وقتی دو جسم در کنار یکدیگر حتی امضاهای گرمای کاملاً متفاوتی دارند ، بدون در نظر گرفتن شرایط روشنایی ، کاملاً واضح در  تصویر های حرارتی نشان داده می شوند. پس یکی دیگر از تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی  این است که مهم نیست دمای جسم چه مقدار باشد هر میزانی از گرما را دوربین های مداربسته حرارتی تشخیص می دهند.

انرژی حرارتی بسته به آنچه در آن زمان مشاهده می کنید ، از ترکیبی از منابع حاصل می شود. بعضی چیزها - حیوانات خونگرم (از جمله مردم!) ، موتورها و ماشین آلات ، به عنوان مثال - گرمای خود را ، بیولوژیکی یا مکانیکی ایجاد می کنند. چیزهای دیگر - زمین ، سنگ ، آبفشان ، پوشش گیاهی - در طول روز گرما را از خورشید جذب می کنند و در طول شب تابش می کنند.

یکی دیگر از تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی از آنجا که مواد مختلف انرژی حرارتی را با سرعت های مختلف جذب می کنند و تابش می کنند ، مناطقی که فکر می کنیم دمای آن یک درجه باشد در واقع موزاییکی از درجه حرارتهای کاملاً متفاوت است. به همین دلیل به نظر می رسد که ورود به سیستم که روزها در آخر آب در آن قرار دارد ، دمای متفاوتی از آب به نظر می رسد ، و به همین دلیل برای یک تصویرگر حرارتی قابل مشاهده است. این اختلاف دما را تشخیص داده و آنها را به جزئیات تصویر ترجمه می کند.

در حالی که همه اینها می تواند کاملاً پیچیده به نظر برسد ، واقعیت این است که دوربین های حرارتی مدرن بسیار آسان برای استفاده هستند. تصاویر آنها واضح و آسان قابل فهم است ، نیازی به آموزش و تفسیر ندارد. اگر می توانید تلویزیون تماشا کنید ، می توانید از یک دوربین  مداربسته حرارتی نیز استفاده کنید

دستگاه های دید در شب در تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی

آن تصاویر سبز رنگی که در فیلم ها و تلویزیون مشاهده می کنیم از عینک دید در شب (NVG) یا دستگاه های دیگری است که از همان فناوری های اصلی استفاده می کنند. NVG ها مقادیر کمی از نور مرئی را می گیرند ، آن را تا حد زیادی بزرگ می کنند و آن را روی صفحه نمایش می گذارند.

دوربین های ساخته شده از فناوری NVG دارای محدودیت های مشابه با چشم غیر مسلح هستند: اگر نور مرئی به اندازه کافی در دسترس نباشد ، آنها نمی توانند خوب ببینند. عملکرد تصویربرداری از هر چیزی که به نور منعکس شده متکی باشد از نظر میزان و قدرت نور منعکس شده محدود است.

NVG و سایر دوربین های کم نور در ساعات گرگ و میش بسیار مفید نیستند ، در هنگامی که نور زیادی وجود داشته باشد  امکان دیدن با چشم غیر مسلح نیز وجود ندارد. دوربین های حرارتی تحت تأثیر نور مرئی قرار نمی گیرند ، بنابراین می توانند حتی در هنگام جستجوی خورشید در معرض نور ، تصاویر واضح به شما نشان دهند. در حقیقت ، شما می توانید یک کانون توجه را در دوربین های مداربسته دید در شب هدف قرار دهید و تصویر کامل بدست آورید.

دوربینهای مادون قرمز در تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی

با ایجاد یک پرتوی از انرژی مادون قرمز که به جشم برخورد کرده و معنکس میگردد و نور منعکس شده توسط حسرگرهای دوربین تبدیل به تصاویر می شوند دوربین های مداربسته مادون قرمز  تا حدودی به این صورت کار می کنند ، برای ایجاد یک تصویر هنوز به نور منعکس شده اعتماد می کنم ، بنابراین آنها محدودیت های مشابه با هر دوربین مداربسته دید در شب دیگر دارند که به انرژی منعکس شده نور بستگی دارد - برد کوتاه و تضاد ضعیف

تضاد در تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی

همه دوربین های مداربسته نوری - دوربین های مداربسته در  نور روز ، دوربین های مداربسته دید در شب  NVG  و دوربین های مداربسته مادون قرمز با شناسایی انرژی منعکس شده نور کار می کنند. اما میزان نور منعکس شده آنها تنها عاملی نیست که تعیین کند که آیا شما قادر خواهید بود با این دوربین ها ببینید: آیا کنتراست تصویر نیز اهمیت دارد.

یکی دیگر از تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی اگر در مقایسه با محیط اطراف خود به دنبال چیزی با کنتراست زیادی هستید ، شانس بهتری برای دیدن آن با دوربین نوری قابل مشاهده خواهید داشت. اگر تضاد خوبی نداشته باشد ، هر چقدر که خورشید درخشان باشد ، آن را به خوبی نمی بینید. یک جسم سفید که در برابر پس زمینه تاریک دیده می شود ، تضاد زیادی دارد. با این حال ، یک شیء تاریک تر دیدن این دوربین ها در برابر پس زمینه تاریک دشوار خواهد بود. این امر به داشتن تضاد ضعیف گفته می شود. در شب ، هنگامی نور مرئی وجود ندارد ، به طور طبیعی کنتراست تصویر را کاهش می دهد ، عملکرد دوربین قابل مشاهده در نور رنج می برد.

تصویربرداران حرارتی هیچ یک از این کاستی ها را ندارند. اول ، آنها هیچ ارتباطی با انرژی منعکس شده نور ندارند: آنها گرما را می بینند. هر چیزی که در زندگی روزمره عادی می بینید ، دارای امضای گرما است. به همین دلیل شما شانس بسیار بهتری برای دیدن چیزی در شب با یک تصویرگر حرارتی نسبت به دوربین کم نور ، حتی دوربین دید در شب دارید.

در حقیقت تفاوت دوربین های مداربسته دید در شب با حرارتی ، بسیاری از اشیاء موردعلاقه شما مانند مردم ، تضاد خاص خود را ایجاد می کنند ، زیرا آنها گرمای خود را تولید می کنند. تصویر سازهای حرارتی می توانند آنها را به خوبی مشاهده کنند ، زیرا فقط از گرما عکس نمی گیرند. آنها از اختلاف دقیقه ای  در گرما بین اشیاء عکس می گیرند.

دوربین های مداربسته دید در شب دارای همان اشکالاتی هستند که دوربین های تلویزیونی در نور روز و کم نور آن را انجام می دهند: آنها به نور کافی و کنتراست کافی برای ایجاد تصاویر قابل استفاده نیاز دارند. از طرف دیگر تصویرگرهای حرارتی ، ضمن ایجاد تضاد خاص خود ، روز و شب را به وضوح می بینند. بدون شک دوربین های حرارتی بهترین گزینه تصویربرداری 24 ساعته هستند

برای اشنایی بیشتر با دوربین های مداربسته دید در شب حرارتی از طریق دیوارها قابل مشاهده است؟ می توانید این مطلب را مطالعه نمایید.پویا الکترونیک فرادید تماس گرفته و از مشاوره با متخصصین در این زمینه بهترین خرید و خدمات گارانتی