نصب دوربین های مداربسته بی سیم (wifi)

نصب دوربین های مداربسته بی سیم (wifi) یا تحت شبکه یا IP  ممکن است برای بسیاری گیج کننده باشد. هرکسی که در این زمینه جدید باشد می تواند سؤالاتی از قبیل:
دوربین مداربسته بی سیم چیست؟ دوربین های مداربسته IP چطوری کار می کند؟ چگونه شبکه دوربین IP را پیکربندی کنیم؟ یا به طور خاص ، آدرس IP دوربین من چیست؟ چگونه شماره پورت دوربین IP خود را پیدا کنم؟
این آموزش درباره پیکربندی شبکه و نصب دوربین های مداربسته بی سیم  است، و به تمام سوالات مربوط به پیکربندی دوربین IP پاسخ می دهد و نظارت ویدیویی را یکباره شروع می کنید حتی می توانید با مشاورین فرادید تماس بگیرید و سوالات خود را بپرسید
در حقیقت ، پیکربندی و نصب دوربین های مداربسته بی سیم یا IP  می تواند بسیار آسان باشد! و دوربین های مداربسته تحت شبکه می توانند حتی بدون پیکربندی دوربین مداربسته ، فیلم ها را ذخیره و نمایش زنده پخش کنند. آیا این راه حل مناسبی برای شما نیست یا اینکه فقط به دنبال یک دوربین مداربسته تحت شبکه با تنظیم آسان هستید ، پس این راه حل ها را بررسی کنید.

آموزش نصب دوربین های مداربسته بی سیم

دوربین های مداربسته یا تحت شبکه ، دوربین هایی هستند که با اتصال به اینترنت می توانند تصاویر را از طریق اینترنت انتقال دهند.پس از پیکربندی مناسب و نصب دوربین مداربسته ، شما می توانید از طریق دستگاه های تلفن همراه ،کامپیوتر تبلت، به دوربین مدار بسته بی سیم دسترسی پیدا کنید. یعنی می توانید تصاویر دوربین مداربسته را به صورت زنده تماشا کنید ، هشدارها را دریافت کنید و تصاویر ضبط شده ی دوربین را در هر کجا که هستید (در داخل یا خارج از شبکه خانگی) بررسی کنید.دوربین مداربسته بی سیم یا تحت شبکه، بر اساس آدرس یا ای پی ip که دوربین مداربسته دارد انتقال تصاویر و داده ها  توسط روتر یا NVR صورت میگیرد. بنابراین به طور معمول ، شما نیاز به پیدا کردن آدرس IP مناسب دوربین برای دسترسی به دوربین در اینترنت دارید.

راه اندازی و نصب دوربین های مداربسته بی سیم

از نظر فنی ، وظیفه اصلی پیکربندی برای نصب دوربین های مداربسته بی سیم این است که آدرس ای پی ip مناسب دوربین خود را بدست آورید که تنها سرنخی برای یافتن دوربین مداربسته در بین دستگاه های مختلف متصل به همان شبکه است.توجه داشته باشید که تنظیم و نصب دوربین های مداربسته بی سیم یا تحت شبکه IP در شبکه محلی (LAN) می تواند کمی متفاوت از شبکه موجود در شبکه گسترده (WAN) باشد. برای دسترسی به دوربین های مداربسته آنها باید به شبکه متصل باشند.

سه راه نصب دوربین های مداربسته بی سیم

قدم اول : (اتصال دوربین به اینترنت یا شبکه ) قبل از شروع تنظیم پیکربندی دوربین های مداربسته بی سیم یا تحت شبکه ، مطمئن شوید که هر دو دستگاه NVR و دوربین های مدار بسته به شبکه متصل باشد.در اینجا یک نمودار اتصال سیم دوربین مدار بسته برای شما قرار دادیم.

نصب دوربین های مداربسته بی سیم

قدم  دوم : (پیدا کردن IP دوربین مداربسته )برای پیکربندی دوربین های IP در LAN ، مانند شبکه خانگی معمولی ، باید آدرس IP دوربین مدار بسته را پیدا کنید. میتوانید با نرم افزارهای  Advanced IP Scanner یا نرم افزارهای خود دوربین مداربسته که روی گوشی و لب تاب نصب می شوند ip  دوربین های مداربسته ایی که به شبکه متصل هستند را پیدا کنید.

قدم  سوم : ( پیکربندی دوربین مداربسته بر روی شبکه ) برای نصب دوربین های مداربسته بی سیم روی شبکه تا بتوان در هرمکانی که بخواهیم بتوانیم دوربین های مداربسته را چک کنیم لازم به شبکه اینترنت است، در مورد پیکربندی دوربین های مداربسته در WAN ، ارسال پورت روشی معمولی است که به طور کلی نیاز به آدرس ای پی IP محلی دوربین ، و شماره پورت مربوطه دارد.

به عبارت ساده تر ، ارسال پورت آدرس IP محلی شما را به محلی دیگر منتقل می کند که برای دسترسی به یک دوربین خاص در یک شبکه گسترده (WAN) مانند عبور از محلات یا حتی در دیگر کشورها  میتوان تصاویر دوربین های مداربسته را مشاهده نمود.

نصب دوربین های مداربسته بی سیم بدون مودم

به طور کلی ، پیکربندی روتر دوربین مدار بسته برای مشاهده از راه دور ضروری است.با این وجود دوربین مداربسته 4G P2P LTE این امکان را فراهم میکند که دوربین های مداربسته بی سیم را بدون اتصال به روتر تصاویر را از طریق شبکه دریافت نمایید.ترفند این است که دوربین های امنیتی 4G بر روی شبکه سلولی تهیه شده توسط سیم کارت در حال اجرا هستند ، و از این طریق انتقال داده های آن و کل پیکربندی دوربین مدار بسته IP مستقل از شبکه WiFi است.با این حال ، اگر می خواهید از راه دور  تصاویر دوربین های مداربسته از طریق تلفن همراه مشاهده کنید ، یا از هشدار ها اطلاع یابید، همچنان به کمک یک مودم نیاز دارید. فراموش نکنید که فناوری P2P می تواند پیکربندی سیستم دوربین مدار بسته را ساده کند.

اگر در مورد پیکربندی و نصب دوربین های مداربسته بی سیم و از راه دور سؤالی دارید ، با مشاورین و متخصصین فرادید تماس بگیرید تا در این امر شما را راهنمایی نمایند.