فرق بین تشخیص چهره با شناسایی چهره در دوربین های مداربسته

فرق بین تشخیص چهره با شناسایی چهره در دوربین های مداربسته در چیست ؟ ما در این مقاله سعی کرده ایم قبل از نصب دوربین مداربسته به نکته ای خیلی مهمی بپردازیم که فرق بین تشخیص چهره با شناسایی چهره در دوربین های مداربسته در چیست و چه دوربین مناسب کار ما می باشد.امروزه ، دوربین ها به اندازه کافی تکامل یافته اند تا بتوانند از ویژگی های تشخیص ، هشدارها ، چراغ ها استفاده کرده و در تاریکی ببینند. اگرچه برخی ممکن است تصور کنند که اصطلاحات شناسایی و تشخیص با یکدیگر قابل تعویض هستند ، اما این کاملاً درست نیست. تفاوت بین تشخیص چهره با شناسایی چهره در دوربین های مداربسته. در واقع ، چند تفاوت اساسی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیر بیایید نگاهی به هر یک از آنها و معنی آنها بیاندازیم.

تشخیص چهره دوربین مداربسته چیست؟

تشخیص چهره دوربین مدرابسته  به شناسایی چهره یک شخص یا تشخیص اینکه "شی" گرفته شده توسط دوربین شخص است اطلاق می شود. تشخیص اصطلاح گسترده تری است ، در حالی که تشخیص خاص تر است و در گروه تشخیص چهره قرار می گیرد.به این معنی که کامپیوتر با دانستن چهره ای که در آن قرار دارد به سادگی می تواند آن را ببیند و مکان یابی کند. این سیستم هم در تصاویر و هم در فیلم ها کار می کندبه همین دلیل است که بعضی از دوربین ها می توانند وقتی شخصی درب منزل شما است را تشخیص دهند. این می تواند به روش های مختلفی اعمال شود ، به عنوان مثال ، با در نظر گرفتن تعداد افرادی که وارد فروشگاه می شوند و از آن خارج می شوند ، و می تواند در بازارهای دیگر استفاده شود. تبلیغات و بازاریابی می تواند از دانستن اینکه چه تعداد افراد وارد سایت می شوند ، بهره مند شود. روش دیگری که می توان از آن استفاده کرد تشخیص چهره استبا این حال ، این پیشرفته تر از تشخیص چهره است.

چگونه فرق بین تشخیص چهره با شناسایی چهره در دوربین های مداربسته مشخص می شود؟

الگوریتم های تشخیص چهره راهی برای جستجوی مداوم چشم انسان هستند زیرا آسانترین شناسایی و شناسایی به عنوان یک انسان است. به محض قرارگیری یک جفت چشم ، سایر ویژگی ها مانند دهان ، بینی ، ابرو و سایر موارد را بررسی می کند. هنگامی که این ویژگی ها را پیدا کند ، آن را به عنوان یک انسان شناسایی می کند.

شناسایی چهره چیست؟

فرق بین تشخیص چهره با شناسایی چهره در دوربین های مداربسته,پویا الکترونیک فرادید

تفاوت بین تشخیص و شناسایی چهره بسیار زیاد است ، حتی اگر در یک گروه قرار بگیرند. شناسایی چهره بخشی از تشخیص چهره است. یک روش آسانتر برای تشخیص فرض کنید در یک اتاق تاریک هستید و یک نفر دیگر هم در کنار شما ایستاده و شما تشخیص می دهید که او یک انسان است ولی چهره ی او را شناسایی نمی توانید بکنید چون تاریک است ممکن است شما به اندازه کافی نور داشته باشید تا انسانی بودن آن را تشخیص دهید و شاید یک زن باشد. اما اگر چراغ ها را روشن کنید ، می توانید کسی را بشناسید که می شناسید.این فناوری تلاش می کند فراتر و فراتر رود. به محض تشخیص چهره ، با مقایسه آن با تصاویر و فیلم هایی که در اختیار دارد ، سعی می کند شخص را شناسایی کند. حتی اگر 100 درصد مواقع جواب ندهد ، بازهم یک معیار دقیق است که می تواند در یک میلیون سناریو مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه به نظر می رسد این فناوری سطح بالای FBI باشد ، اما در دسترس عموم قرار داردو ممکن است حتی بدون اینکه بدانید از آن استفاده کنید.استفاده از دوربین های حاوی شناسایی چهره را می توان در بانک ها ، فرودگاه ها ، فروشگاه ها و غیره مشاهده کرد. این موارد برای اقدامات امنیتی و برای شناسایی  اینکه شخصی که دزدی می کند ، استفاده می شود.اما این فناوری را می توان در گوشی شما یافت! برنامه هایی مانند گالری و Google Photos تصاویر شما را ذخیره می کنند اما همچنین می توانند آنها را توسط افراد سازماندهی کنند. برخی از سیستم ها شروع به دسته بندی چهره های مشابه با یکدیگر می کنند و سپس می توانند از شما بخواهند که دوباره بررسی کنید ، که همه ما می توانیم بپذیریم یک بازی سرگرم کننده است.در مقایسه ، دیگران از شما عکسی از خودتان می خواهند و می توانند بلافاصله ، در عرض چند ثانیه ، تمام تصاویر را برای صورت شما بررسی کننداین عالیه!تشخیص چهره می داند که شخصی حضور دارد ، در حالی که شناسایی  چهره سعی می کند از ویژگی های صورت خود استفاده کند. هر دو با هزینه های مقرون به صرفه در دوربین های مداربسته در دسترس عموم قرار دارند. برخی از دوربین ها حتی به شما امکان می دهند چهره افرادی که در خانه زندگی می کنند قرار دهید ، بنابراین با شناسایی چهره ناشناخته بلافاصله به شما هشدار می دهد.

چه دنیایی دیوانه و پر از فناوری که در آن زندگی می کنیم، امیدوارم این مقاله برای شما اموزنده و کامل باشد برای یادگیری مطالب بیشتر میتوانید مقاله دوربین مداربسته مخفی چگونه به شما کمک میکند را مطالعه نماییدو همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر برای نصب دوربین مدرابسته با پویا الکترونیک فرادید تماس بگیرد و از  فناوری های به روز دوربین مداربسته های با قابلیت شناسایی چهره بهره ببرید.