دوربین مداربسته دید در شب   gen 2 و gen 3

دوربین مداربسته دید در شب سالهای طولانی از اختراع آن گذشته و در حال حاضر دستگاه های موجود می توانند به سه نسل متمایز طبقه بندی شوند که در درجه اول با نوع لوله تقویت کننده تصویر تعریف شده برای دوربین مداربسته  دید در شب تعریف می شوند. یک لوله تقویت کننده تصویر (از نظر فنی) لوله ای است که دارای خلاء می باشد که حاوی یک روش داخلی ، محتویات مختلف ، و یک راه حل خاص است که قابلیت دید در شب را به دستگاه می دهد. به زبان ساده ، لوله تقویت کننده تصویر همان چیزی است که دید در شب را ممکن می کند.

فناوری دوربین مداربسته دید در شب به اوایل دهه 1960 میلادی برمی گردد ، وقتی gen 1 دید در شب اختراع شد. در مقایسه قیمت دوربین مداربسته دید در شب   gen 2 و gen 3  دوربین مداربسته دید در شب Gen 1 امروزه به دلیل مقرون به صرفه بودن هنوز محبوب است ، اما به دامنه ، وضوح و قابلیت تطبیق نسل های بعدی نزدیک نمی شود. Gen 1 همچنین به روشنایی های داخلی (مانند چراغ قوه ، اما با چشم غیر مسلح قابل مشاهده است) متکی است و باعث می شود کاربر با فناوری دید در شب برای دیگران قابل مشاهده باشد.بر خلاف دوربین مداربسته دید در شب   gen 2 و gen 3  برای برای استفاده از نسل اول دوربین های مداربسته دید در شب نیاز به نور می باشد .

پویا الکترونیک فرادید تجهیزات دوربین مداربسته دید در شب   gen 2 و gen 3  را تأمین می کند. هر دوی این نسل ها از نسل اول دید در شب جهشی چشمگیر دارند - دستگاه های Gen 2 از لحاظ عملکرد نسبت به Gen 3 بسیار نزدیکتر از1  Gen هستند. برای مقایسه تفاوت های بین Gen 2 و Gen 3 Image Intensification را برجسته کرده ایم.

دوربین مداربسته دید در شب gen 2

دوربین مداربسته دید در شب   gen 2 یک تصویر تمیز و روشن با وضوح خوب نشان می دهد ، در حالی که بسته به مدل ، برد مفید 200 متری را ارائه می دهد. آنها معمولاً برای مقاصد حرفه ای ، بویژه اجرای قانون ، مورد استفاده قرار می گیرند ، آنها می توانند به صورت منفعلانه عمل کنند  بدون استفاده از تصویرگر IR  ، از دید کامل برخوردار باشند  ، و به همان اندازه مستعد نیستند. به "شکوفه" (اعوجاج تصویر ناشی از چراغهای روشن) مثل دستگاههای Gen 1 ،  عمر مفید دوربین مدرابسته دید در شب gen 2 حدود 5000 ساعت استفاده است.

دوربین مداربسته دید در شب gen 3

دوربین مداربسته دید در شب gen 3  در حال حاضر بهترین دید در شب در بازار است. دستگاه های Gen 3 دارای بهترین وضوح تصویر ، پاک ترین و روشن ترین تصاویر ، بهترین کارایی در نور کم و قابل اطمینان هستند. دامنه آن 300+ متری بسته به مدل است و دید در شب Gen 3 برای کارکرد بدون استفاده از روشنایی IR در عملیات پنهانی ایده آل است. طول عمر  دوربین مداربسته دید در شب gen 3  10.000ساعت است.

در طبقه بندی Gen 2 و Gen 3 نمرات / انواع دید در شب نیز موجود است. در اینجا چند نکته مهم وجود دارد که می دانید:

درب اتوماتیک دوربین مداربسته دید در شب gen 3 (3AG and 3F)

تمام محصولات Gen 3 نمایانگر فناوری پیشرفته هستند ، اما Gen 3 Auto-gated همان چیزی است که توسط نیروهای نظامی مورد استفاده قرار می گیرد و برخی از پیشرفته ترین دید در شب در حال حاضر است. لوله های تصویری Gen 3 خودکار در هر شرایط نوری امکان بهره برداری را دارند و در برابر "شکوفه" یا اعوجاج تصویر ناشی از چراغهای روشن مقاوم هستند. این عملکرد برتر در محیط های شهری را ممکن می کند یا هر زمان که چراغ های مصنوعی وجود داشته باشد ، مانند چراغ های وسایل نقلیه یا چراغ قوه.

دستگاه های اتوماتیک  gen 3 (3AG) در کنار  فیلم برداری اتوماتیک IIT  (3F) ، که بعضی اوقات توسط رقبا به عنوان Gen 4 تبلیغ می شود. لوله تصویر ، و در نتیجه حتی تصاویر واضح تر ، حساسیت به نور بیشتر و اثر  کمتر هاله در اطراف چراغ های روشن.

فناوری فسفر سفید  در دوربین های مداربسته دید در شب (2QS and 3G)

White Phosphor Technology (WPT) ، تصاویر سیاه و سفید تولید می کند و در ارتش و اجرای قانون بسیار مورد توجه قرار می گیرد. WPT به عنوان Gen 2 Quick Silver (2QS) و Gen 3 Ghost (3G) فروخته می شود. در حال حاضر نسبت به دوربین مداربسته دید در شب سنتی گران تر است اما از این مزیت تصاویر که طبیعی تر به نظر می رسند و در بعضی مواقع تضاد بهتری دارند.

دوربین مداربسته دید در شب gen 3 (3A)

دستگاه های Gen 3A به اندازه 3AG  یا 3F پیشرفته نیستند اما از عملکرد بهتری برخوردار هستند و به طور معمول دارای لوله های تصویری واضح تر از دستگاه های معمولی Gen 3 هستند.

دوربین مداربسته دید در شب Gen 2 (SD, ID, HD)

دستگاه های Gen 2 در کلاس های مختلف از جمله  HD (High Definition) و  QS (فسفر سفید) در دسترس هستند.

دوربین مداربسته دید در شب  دستی (MG)

برخی از دستگاه های Gen 2 دارای یک Manual Gain Adjustment هستند ، یک دسته کنترل که به کاربر امکان افزایش یا کاهش درخشندگی تصویر را می دهد. افزایش بیش از حد Manual Gain ممکن است باعث دانه شدن تصویر شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر این مقاله ها را مطالعه نمایید ؟ یا می توانید با پویا الکترونیک فرادید تماس گرفته و از مشاوره رایگان در خرید دوربین های مداربسته دید در شب بهره ببرید

نحوه تمیز کردن لنز دوربین مداربسته حرارتی