موارد استفاده دوربین مداربسته دید در شب

موارد استفاده دوربین مداربسته دید در شب قبلا فقط در ارتش  و برنامه های تلویزیونی و مستندان حیات وحش مورد استفاه قرار میگرفت ، با این حال ، تقریباً هرکسی اکنون می تواند از این فناوری استفاده کند - به ویژه هنگامی که از نظارت و محافظت از اموال استفاده می شود.

فناوری دوربین مداربسته دید در شب شاید برای امنیت خانه و تجارت بسیار مفید باشد. بسیاری از سارقین و اقدامات آنها تحت پوشش تاریکی اتفاق می افتد. در حالی که مواردی برای بهبود امنیت در شب وجود دارد ، مانند نصب روشنایی حساس به حرکت ، به عنوان مثال ، دوربین های مدار بسته دید در شب به احتمال زیاد به شما کمک می کنند تا در شب خواب آرام داشته باشید

موارد استفاده دوربین مداربسته دید در شب,دوربین مداربسته دید در شب , دید در شب , فرادید , پویا الکترونیک فرادید

یکی از دوربین مداربسته حرارتی دید در شب  حساس به حرکت هستند و هنگام شناسایی حرکت ، هشدارهایی را در زمان واقعی ارسال می کنند ، بنابراین اگر کسی قصد دسترسی به املاک شما را بدون اجازه شما دارد ، فوراً متوجه می شود. اما دوربین های عادی نمی توانند در تاریکی ببینند ، بنابراین همیشه قادر به شناسایی حرکت نیستند. اینجاست که دید در شب وارد می شود ، اما چگونه کار می کند؟

موارد استفاده دوربین مداربسته دید در شب مادون قرمز

رایج ترین نوع دید در شب که در دوربین مداربسته دید در شب ، مادون قرمز یا IR است. این فناوری بسیار هوشمندانه است ، زیرا منطقه ای را با نور نامرئی سیل می کند که چشم انسان نمی تواند آن را ببیند - اما لنز دوربین می تواند. فرد موجود در این فضا آن را به صورت مشکی سیاه مشاهده می کند و به هیچ وجه قادر به تشخیص نور IR نخواهد بود ، اما دوربین با استفاده از نور روشن تولید شده قادر به فیلمبرداری با وضوح فوق العاده خواهد بود.

دلیل اینکه نمی توانیم نور IR را ببینیم به این دلیل است که طول موج طولانی تر و فرکانس پایین تری نسبت به نور طبیعی دارد که برای چشم انسان قابل مشاهده است. قرمز رنگ طولانی ترین طول موج از نور مرئی است و مادون قرمز به معنی "زیر قرمز" است.در یک دوربین مداربسته دید در شب مادون قرمز معمولی ، پیکربندی خاصی از لامپ های مورد استفاده را مشاهده می کنید. چراغ های LED مادون قرمز با قدرت بالا در اطراف لنز دوربین قرار گرفته اند.IR برای بسیاری از برنامه های مختلف فیلمبرداری استفاده می شود و به ویژه برای فیلمبرداری در حیات وحش مفید است. دلیل این امر این است که چراغ نامرئی IR حیوانات را مختل نمی کند ، زیرا آنها نیز نمی توانند آن را ببینند. این بدان معنی است که حیوانات شبانه پنهانی و به ندرت در فعالیت شبانه دیده می شوند

انواع موارد استفاده دوربین مداربسته دید در شب

در حالی که معمولاً در دوربین مداربسته دید در شب خانگی ، تجاری و حتی حرفه ای مورد استفاده قرار نمی گیرد ، نوع دیگری از فناوری فیلمبرداری دید در شب وجود دارد. لوله های تقویت کننده تصویر معمولاً در عینک های دید در شب برای جمع آوری و شدت بخشیدن به همه نورهای موجود از جمله نور مادون قرمز استفاده می شوند. این امر باعث می شود که پوشنده در نور کم یا حتی در تاریکی کامل مشاهده شود. حتی وقتی به نظر می رسد کاملاً سیاه است ، به ندرت همیشه وجود دارد - معمولاً یک منبع نوری وجود دارد ، حتی اگر چشم انسان تشخیص آن را دشوار کند. نوری که به عینک وارد می شود به رنگ سبز تبدیل می شود ، به همین دلیل به نظر می رسد که در این تصاویر چشمان مردم چنان درخشان می شود که چشم انسان نسبت به رنگ های دیگر نسبت به رنگ سبز حساس تر است.عینک های دید در شب که از این فناوری استفاده می کنند بیشتر در عملیات های نظامی و اجرای قانون استفاده می شوند.

موارد استفاده دوربین مداربسته دید در شب,دوربین مداربسته دید در شب , دید در شب , فرادید , پویا الکترونیک فرادید

موارد استفاده دوربین مداربسته دید در شب و جمع آوری مدارک

دوربین مداربسته دید در شب در دوربین های امنیتی بسیار مفید است زیرا به آنها کمک می کند حرکت را با دقت بیشتری تشخیص دهند ، بنابراین آنها حرکات را توسط یک متجاوز جمع می کنند و می توانند فوراً به شما هشدار دهند.

با این وجود ، ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که شما یا پلیس نتوانید به موقع به اموال برسید و متجاوز یا سارق فرار کنید. در این شرایط دوربین های دید در شب شما با ارزش تر می شوند. وضوح فیلم هایی که آنها قادر به ضبط با استفاده از فناوری نور و دید در شب IR هستند به این معنی است که عاملان را می توان راحت تر شناسایی کرد و امیدوارم دستگیر شوند. این فیلم به عنوان شواهد بسیار مفید می شود ، جایی که یک دوربین مداربسته عادی می تواند یک تصویر دانه دار را در نور ضعیف یا هیچ چیز در تاریکی زمین جمع کند.

بسیاری از دوربین های مدار بسته دید در شب نیز با ویژگی ها و کارکردهای اضافی همراه هستند تا بیشتر وضوح و کیفیت فیلم را بالا ببرد. اینها شامل فناوری کاهش تاری ، سنسورهای خمیده PIR برای بهبود زاویه های تشخیص و قدرت بسیار بالا ، چراغ های LED فوق العاده درخشان فوق العاده کم است. اینکه آیا شما برای این دوربین های پیشرفته تر تصمیم می گیرید ، همه به این بستگی دارد که از آنها برای چه کاری استفاده کنید و البته به بودجه شما  هم بستگی دارد.

جمع بندی موارد استفاده دوربین مداربسته دید در شب

دوربین مداربسته دید در شب می تواند ابزاری عالی برای طیف گسترده ای از برنامه های مختلف باشد. مثلا:

  • گرفتن فیلم های حیات وحش - خواه در تلاش برای شناسایی یک آفت ناخواسته باشید یا نگاهی گرانبها از حیوانات شبانه خجالتی در نزدیکی اموال خود داشته باشید
  • محافظت از خانه یا شغل خود در شب یا هنگام دور از محل برای هر دوره زمانی - دوربین های دید در شب می توانند حرکت را تشخیص دهند و بدون توجه به جایی که در جهان هستید هشدار برای شما ارسال کنند.
  • متوقف کردن نوارهای پرواز - اگر تا به حال احساس ناامیدی کرده اید که اوج پرواز یا سایر رفتارهای ضد اجتماعی همیشه در شب هنگام تماشای شما اتفاق نمی افتد ، دوربین های دید در شب می توانند به شما کمک کنند تا شواهد اساسی را برای متوقف کردن آن در مسیرهای خود جمع کنید
  • با استفاده از این فناوری می توانید چهره ها ، پلاک های شماره و سایر جزئیات را تهیه کنید تا در اختیار مسئولان قرار بگیرید. جمع آوری انواع دیگر شواهد - فعالیت های زیادی تحت پوشش تاریکی انجام می شود و دوربین های دید در شب می توانند به شما کمک کنند چشم تیز نگه دارید. چه خبر است این امر می تواند در موارد قانونی یا طلاق ، موارد تحقیق یا به سادگی اثبات ظن روزمره بسیار مفید باشد.

به نظر می رسد که به تعداد و دامنه برنامه های کاربردی این فناوری خارق العاده ختم نشده است و بسیار هیجان انگیز است که ببینیم سازندگان دستگاه نظارتی چه نوآوری های جدیدی را ارائه می دهند.   برای خرید انواع دوربین های دوربین مداربسته دید در شب می توانید با پویا الترونیک فرادید تماس گرفته و اطلاعات و مشاوره در خرید دوربین های مداربسته دید در شب را از فرادید کسب نمایید .