نکات مهم برای نصب دوربین مدرابسته

در روزهای ظهور دوربین های مدار بسته ، دوربین های امنیتی بیشتر در بانک ها و فروشگاه های خرده فروشی پیدا می شدند. امروزه همه جا در رستوران ها ، پمپ بنزین ها ، انبارهای کوچک ، تقاطع های ترافیکی و تقریباً در هر مکانی که فکر کنید وجود دارد.

توسعه فناوری هایی مانند رایانه ابری و اینترنت با افزایش کارایی و راحتی آنها ، رشد سریع دوربین های امنیتی را تسهیل کرده است.تعداد زیادی از برندهای مختلف دوربین  مداربسته در بازار موجود است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که برنامه ریزی کنید که چگونه می خواهید دوربین های امنیتی خود را سازماندهی کنید نصب دوربین مداربسته در  خانه ،به بودجه و نگرانی اصلی امنیت خانه بستگی دارد.در این مقاله نکات مهم برای نصب دوربین مداربسته را برای شما شرح می کنیم  که باید به انها توجه شود.. بیایید با بررسی آسیب پذیرترین مکانهای اطراف خانه شما که باید تحت نظر باشند شروع کنیم.

  • درب جلویی

آمارها نشان می دهد بیش از 30٪ از سارقین از درب ورودی استفاده می کنند. و اگر درب کشویی دارید باید بیشتر از آن مراقب باشید. نصب یک دوربین مداربسته روی درب ورودی شما همه افرادی را که وارد خانه شما می شوند و از خانه خارج می شوند کنترل می کند.

  • درب پشتی و پارکینگ

درب های کناری و عقب معمولاً از دید شما دور هستند ، از این رو افراد می توانند ، به خانه شما بیایند. برای اطمینان از اینکه از هرکسی که وارد خانه شما می شود و از آن خارج می شود مطلع شوید ، دوربین های امنیتی را در کنار و درهای پشتی خود نصب کنید. دوربینی که در پارکینگ شما نصب شده است با مراقبت از نقاط احتمالی ورود به خانه ، به شما امنیت بیشتری می بخشد.

  • حیاط خلوت

نصب یک دوربین مداربسته در حیاط شما به شما کمک می کند تا هرکسی که سعی می کند وارد خانه شما شود ، نظارت کند. همچنین در نگه داشتن اطلاعات مربوط به فعالیتهای کودکان ، حیوانات خانگی و متجاوزین موثرتر است.مناطق مشترک داخلی برای نصب دوربین های امنیتی در مکان های تجمع منزل ، مانند اتاق نشیمن و آشپزخانه ، یک روش عالی برای بررسی اینکه بچه ها ، حیوانات خانگی ، پرستار کودک یا حتی تعمیرکار  مشغول به انجام چه کاری هستند.

  • راهرو اصلی یا راه پله

نصب دوربین های مداربسته امنیتی در معابر اصلی منزل باعث می شود که کسی به خانه شما نفوذ نکند. در این مکانهای داخل خانه  نیاز به نصب دوربین مداربسته نمی باشد

حمام و اتاق خواب - این مکان ها انتظار محرمانه بودن از حریم خصوصی را دارند. نصب مانیتورهای کودک را برای نظارت بر اتاق خواب کودکان و حسگرهای شکست شیشه در حمام در بهترین گزینه برای این مکانها می باشد.

مکانهایی هستند که حریم خصوصی همسایه شما را نقض می کنند – برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید : قوانین نصب دوربین مداربسته در محیط مشاعات، بنابراین ، قبل از نصب دوربین های امنیتی ،قوانین نصب دوربین مداربسته در محیط مشاعات  را بررسی کنید. اگر دوربین های مداربسته جاهایی را که همسایه شما انتظار حریم خصوصی دارد ، مانند حمام و اتاق خواب ، ضبط کند ممکن است دارای مشکلات قانونی باشید.

نکات مهم برای نصب دوربین مدرابسته

نکات مهم برای نصب دوربین مدرابستهبرای دستیابی به نصب موثر دوربین امنیتی ، به این نکات پایبند باشید.

  • دوربین های امنیتی بیرونی را بالای سطح زمین نصب کنید

دوربین های امنیتی باید 3 متر بالاتر از سطح زمین قرار بگیرند. این موقعیت به اندازه کافی پایین است که جزئیات واضح را ضبط می کند و به قدری بالاست که از دسترس افراد خرابکار و سارقین دور باشد.

  • تصمیم بگیرید که آیا دوربین امنیتی شما دیده شود یا پنهان باشد

دوربین های مداربسته که  دیده می شوند به طور موثر از سارقین جلوگیری می کند اما در برابر تخریب و سرقت نیز بسیار آسیب پذیر است. اگر یک دوربین امنیتی قابل مشاهده را ترجیح می دهید ، یک پوشش سنگین به دوربین خود اضافه کنید و آسیب دیدن آن را سخت تر کنید.

  • از دوربین در فضای باز در برابر عناصر آب و هوایی محافظت کنید
    یک دوربین امنیتی خریداری کنید که برای آب و هوای منطقه شما مناسب باشد.  و برای حفاظت بیشتر آن را زیر ناودان یا در مکانی نیمه محافظت شده نصب کنید.
  • نصب دوربین های مداربسته در گوشه ها
    نصب دوربین مداربسته امنیتی در گوشه یک اتاق بیشترین پتانسیل را برای شما فراهم می کند.
  • پنجره باعث ایجاد بازتاب می شود.

یک دوربین مداربسته رو به پنجره ممکن است کیفیت تصویر آن را کاهش دهد. بیشتر دوربین های مداربسته از فناوری نور مادون قرمز برخوردار هستند که تشخیص حرکت را تسهیل می کند و آنها را قادر می سازد در نور کم کار کنند. نور مادون قرمز گاهی اوقات از پنجره ها منعکس می شود و ضبط شما را پنهان می کند ، خصوصاً در تاریکی. اگر ضبط های شما سفید شده به نظر می رسد ، شما با یک مشکل بازتاب روبرو هستید.

  • تجهیزات را قبل از نصب کامل آزمایش کنید
    دوربین را روشن کرده و از عملکرد مطابق انتظار اطمینان حاصل کنید. اگر توانایی آن را دارید ، می توانید آن را در محل مد نظر نصب نمایید.
  • برای نصب دوربین های امنیتی از ابزارهای مناسب استفاده کنید

 دوربین های مداربسته خود را با ابزاری که ممکن است قطعات آنها را خراب کند استفاده نکنید.  و نصب را انجام ندهید که به طور بالقوه به لنز دوربین ، پوشش یا اجزای الکتریکی آسیب می رساند.

  • کابلهای خود را مخفی یا محافظت کنید
    کابل های دوربین مداربسته خود را در معرض دید قرار ندهید زیرا به راحتی آسیب می بینند. علاوه بر محافظت از کابل ها ، دستیابی به آنها نیز دشوار تر می شود.
  • مدیریت ، ذخیره سازی و بازیابی Feed را در نظر بگیرید
    دوربین های مداربسته معمولاً اطلاعات را جمع آوری می کنند ، بنابراین باید راهی برای ذخیره و بازیابی داده ها داشته باشید. شما می توانید داده ها را در فضای ذخیره سازی ابری یا هارد دیسک ذخیره کنید. محل ذخیره سازی که تصمیم می گیرید باید فضای کافی برای نگهداری داده ها داشته باشد.

هنگام نصب دوربین های امنیتی ، مهم ترین قسمت وقت و برنامه ریزی شماست. با استفاده از این نکات مهم برای نصب دوربین مدرابسته، شما می توانید یک نصب مطمئن انجام دهید ، بنابراین خانه خود را ایمن تر می کنید.  در صورت نیاز میتوانید با مشاورین و مختصصین فرادید تماس بگرید و از تجربه و سابقه کار پویا الکترونیک فرادید بهره مند شوید تا خیالی اسوده و مطمئن از نصب دوربین مداربسته خود داشته باشید.