دوربین مداربسته CCTV :

دوربین مداربسته سیستمی است که برای نظارت تصویری بر اماکن داخلی و خارجی مورد استفاده قرار میگیرد ، که با بهره گیری از دوربین های فیلمبرداری تصویر محیط را به یک مکان خاص با تعداد محدود مانیتور می تواند انتقال دهد ، بخاطر اینکه سیگنال های دوربین مداربسته همانند شبکه های تلوزیونی آشکارا منتقل نمی شوند. شرکت پویا الکترونیک فرادید وارد کننده انواع برندهای دوربین مداربسته داهوا و هایک ویژن با گارانتی 24 ماهه فرادید در ایران .

CCTV دوربین مداربسته

موارد استفاده از دوربین های مداربسته :

امروزه از دوربین های مداربسته به صورت گسترده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و با پیشرفت تکنولوژی ، دوربین های مداربسته در ابعاد قابل توجهی در حال ساخت هستند ، که برای موارد مختلفی از جمله ورزش و جاسوسی مورد استفاده قرار میگرد. و در این راستا بحث قابل تعامل درمورد حریم خصوصی افراد در مکان های عمومی را ایجاد کرده است. طبق اخرین آمار ها در سال 2016 حدود 350 میلیون دوربین نظارتی در دنیا وجود داشت که  حدود 65٪ از این دوربین ها در آسیا نصب شده . استقرار این فناوری باعث رشد چشمگیر نظارت دولت در روش های نظارت و کنترل پیشرفته اجتماعی و مجموعه اقدامات پیشگیری از جرم در سراسر جهان شده است.

دوربین مداربسته cctv

تاریخچه ساخت دوربین مداربسته :

ساخت اولین دوربین مداربسته به سال 1927 میلادی برمیگرده که توسط لئون اونمین فیزیکدان روسی به درخواست وزارت کار و دفاع شوروی توسعه یافت ، که شامل یک دوربین دستی همراه با یک فرستنده بی سیمی و یک گیرنده تصویر بود. که در نقاط مختلف مسکو به عنوان نظارت دولت بر بازدید کننده ها نصب شد.که بعدها درسال 1942 دانشمند آلمانی به نام والتر بروخ برای مشاهده تست موشک v2 سیستم اولیه دوربین های مداربسته رو ارتقاع می دهد و همچنین به عنوان خالق دوربین های مداربسته شناخته می شود ، در ایالات متحده آمریکا اولین دوربین مداربسته در سال 1949 توسط کمپانی وریکون (Vericon)تولید شده بود در دسترس عموم قرار قرار گرفته شد ، ابتدا سیستم دوربین های مداربسته قابلیت ضبط تصویر نداشتند و در سال 1970 تکنولوژی VCR کمک بزرگی در ضبط و ذخیره اطلاعات کرد .

اجزای تشکیل دهنده دوربین مداربسته :

قطعات دوربین مداربسته

دوربین مداربسته از چه قسمت های تشکیل می شود ؟

  • بدنه دوربین : قاب دوربین و محفظه ایی که قطعات الکترونیکی بر روی آن سوار می شوند.
  • قطعات الکترونیکی : سنسور ، بورد اصلی و جانبی و کانکتور
  • لنز: وظیفه وضوح تصویر و کیفیت را برعهده دارد که انواع مختلفی دارد

انواع لنزهای دوربین مداربسته :

  • لنز fix یا ثابت در اندازه های   2.8mm ( wide) 3.6mm 4mm(zoom) و 6mm و 8mm
  • لنز varifocal : این نوع لنزها به صورت متغییر بوده و از روی دوربین قابلیت تغییر لنز به صورت دستی وجود دارد
  • لنز motorized  : این نوع لنز ها به صورت متغییر سیستمی بوده و از طریق منوی دوربین میتوان لنز آن را تنظیم نمود

انواع دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته بر اساس شکل ظاهری و کاربرد محیطی :

دوربین مداربسته دام

دوربین مداربسته دام DOME CCTV :

این نوع دوربین به صورت گرد و گنبدی شکل می باشد که برای نصب روی سقف و محیط داخلی از قبیل : محیط های دولتی، بانک ها، مجتمع ها جهت نظارت بسیار مناسب است

دوربین مداربسته باکس

دوربین مداربسته باکس BOX CCTV:

دوربین های مداربسته باکس دوربین هایی هستند که برای محیط های داخلی استفاده می شوند و یا آن را در محفظه هایی قرار می دهند که لنز آنها بر روی کیس دوربین سوار شده و کیفیت تصویر بهتری دارند. قالبا کاربرند این نوع دوربین های مداربسته در مکان هایی مانند : طلا فروشی و دخل هایی که برای آنها قدرت تشخیص و زوم تصویر حائز اهمیت می باشد. این نوع دوربین ها قابلیت تعویض لنز را دارا می باشند.

دوربین مداربسته بولت

دوربین مداربسته بولت BULLET CCTV  :

دوربین مداربسته بولت یا بالت دارای شکل استوانه ایی می باشند که قالبا برای محیط های بیرون که در معرض نور و شرایط آب و هوایی نامطلوب می باشد مقاومت خوبی دارند این نوع دوربین های قالبا ضدآب و در مقابل نفوذ گرد و غبار مقاوم هستند و جنس بدنه و پایه آنها فلزی می باشد.کاربرد این نوع دوربین های مداربسته برای محیط های صنعتی و تولیدی و شرکت های پتروشیمی و نواحی مرطوب و نواحی گرمسیری کاربردی تر می باشند.

دوربین مداربسته اسپید دام

دوربین مداربسته اسپید دام SPEED DOME CCTV :

دوربین های مداربسته اسپید دام دارای لنز متغیر از نوع motorized می باشند که این نوع دوربین های مداربسته قابلیت زوم تا چندین کیلومتر بر اساس لنز و برد به کار رفته شده دارند که می توان براساس نیاز خود آن را انتخاب نمود.این نوع دوربین های مداربسته چرخش 360 درجه دارند و می توان آنها را  به هرجهتی که می خواهیم بچرخانیم و در آن ناحیه زوم را انجام دهیم و حتی این امکان دارند که به صورت اتوماتیک برنامه چرخش و زوم در آنها تعریف شود. شایان ذکر است ما میتوانیم از طریق نرم افزار موبایل، دوربین را از راه دور کنترل و بررسی نماییم ظاهر این دوربین ها  گنبدی شکل و جنس بدنه آنها فلزی هستند کاربرد این نوع دوربین مداربسته در محیط های باز، کارخانه های صنعتی و تولیدی، کنترل تردد در مبادی ورودی شهرها و یا روستاها و خیابان ها و معابر شهری می باشد که نیاز به حداقل قدرت زوم 300 متر و خواندن پلاک در فاصله های دور می باشد.

 

دوربین مداربسته مخفی یا مینیاتوری

دوربین مداربسته مینیاتوری و مخفی MINI CCTV :

دوربین های مداربسته مخی یا مینیاتوری از لحاظ نوع دوربین و برد و برند آن هیچ گونه فرقی با دیگر دوربین ها ندارد، فقط از لحاظ شکل ظاهری در ابعاد بسیار کوچک و قابلیت جاسازی در نواحی مختلف که در معرض دید نباشد مورد استفاده میگرند، کاربرد این نوع دوربین های مداربسته حتما باید با اخذ مجوز از نهاد ذیربط بوده و درصورتی که در حریم شخصی افراد نصب شده باشد پیگرد قانونی دارد.

دوربین های مداربسته از چه نوع سنسورهای استفاده میکنند :

  • سنسور سی سی دی    CCD 
  • سنسور سی ماس    CMOS

هر دو نوع حس‌گر، در دریافت و تبدیل نور به سیگنال الکتریکی به گونه یکسان عمل می‌کنند و ساختار ساخت هر دو سنسور بر اساس mos می باشد و در حس‌گر سی‌ماس cmos فرایند تبدیل سیگنال نوری به ولتاژ در داخل پیکسل رخ می‌دهد. این تکنولوژی تاثیر در آشکاری و کیفیت عکس ندارد. حس‌گر سی‌ماس CMOS کوچکتر است، توان الکتریکی کمتری مصرف می کند و اطلاعات را سریعتر از سنسورهای سی‌سی‌دی CCD بازمی‌خواند. در مقابل سی‌سی‌دی CCD فناوری بالغ‌تری است و در اکثر جوانب با سی‌ماس CMOS برابری می‌کند.

انواع سیگنال های دوربین مداربسته:

دوربین مداربسته آنالوگ :

دوربین های مداربسته آنالوگ دوربین هایی هستند که بستر انتقال تصاویر به دستگاه ضبط از طریق کابل کواکسیال (RG59) صورت میگیرد. در گذشته دوربین های آنالوگ کیفیت تصاویر نامطلوبی داشتند و رزولیشن آنها TV LINE بود، که با گذر زمان و پیدایش تکنولوژی های جدید HDCVI و HDTVI و AHD  توسط شرکت های مطرح دنیا  انقلابی در وضوح تصاویر دوربین های مداربسته به وجود آوردند. بستر انتقال تصاویر تکنولوژی های جدید نیز براساس کابل کواکسیال می باشد، لذا با این تفاوت که این نوع دوربین های مداربسته رزولیشن آنها براساس مگاپیکسل بوده و کیفیت مطلوب تری نسبت به دوربین های انالوگ قدیمی دارند، امروزه دیگر دوربین های انالوگ در حال جمع آوری هستند و دوربین های HDCVI , HDTVI . AHD جایگزین آنها می شوند و بستر انتقال تصاویر آنالوگ و این فناوری های جدید یکسان می باشد در نتیجه برای ارتقا سیستم آنالوگ به HDCVI نیازی به کابل کشی مجدد نداریم زیرا بستر آنالوگ قابل استفاده باشد.کمپانی داهوا دوربین های HDCVI و کمپانی هایک ویژن دوربین مداربسته های HDTVI را در ایران عرضه کرده و بازار بسیار خوبی دارند. و دوربین های AHD نیز با برندهای مختلف و کیفیت مطلوب موجود می باشد.

دوربین مداربسته تحت شبکه (IP)

دوربین های مداربسته ای پی یا تحت شبکه دوربین هایی هستند که از طریق کابل شبکه به سوئیچ وصل شده و می توانیم آن را در دستگاه های ضبط شبکه یا NVR مدیریت کنیم. این نوع دوربین ها کیفیت بسیار بالایی دارند و  از ویژگی های مهم این دوربین های مداربسته  تحت شبکه بودن آن و کابل کشی کمتر و عدم استفاده از کابل برق و امکان دسترسی و مدیریت هر دوربین به صورت جداگانه و تحت وب و انجام تنظیمات و کانفینگ های آن از طریق وب از محبوبیت بسیاری در میان نصابان و فعالان این حوزه قرار دارند.  کاربرد این دوربین های مداربسته بیشتر برای مکان های دولتی و اداری و کنترل ترافیک و... می باشد.

انواع دستگاه های ضبط کننده دوربین های مداربسته

  • DVR : این نوع دستگاه قابلیت ضبط از دوربین های آنالوگ را دارد HDCVI, HDTVI , AHD
  • NVR : این نوع دستگاه ها قابلیت ضبط از دوربین های تحت شبکه را دارند
  • XVR این نوع دستگاه ها، قابلیت پشتیبانی از تمام انواع دوربین های مدار بسته (آنالوگ – تحت شبکه  HDTVI, HDCVI, AHD, IP) را دارند.

 

بهترین برندهای دوربین مداربسته در جهان و ایران :

دوربین مداربتسه هایک ویژن

دوربین مداربسته برند هایک ویژن Hikvision CCTV  

هایک ویژن در سال 2001 توسط دو شرکت فناوری اطلاعات با نام های ژجیانگ هایک و گونگ هونژیا تاسیس شد و درحال حاضر یکی از بزرگترین تامین کنندگان تجهیزات نظارتی و دوربین مداربسته در سطح جهان است ، یک برند اثبات شده است که می توانید برای محصولات دوربین مداربسته با کیفیت بالا به آن اعتماد کنید ، هایک ویژن مطمئنا بهترین انتخاب در مورد سیستم های نظارتی و امنیت است.

در دوربین مداربسته IP هایک ویژن از رزلوشن مگاپیکسی ، دامنه گسترده پویا و لنزهای زوم از راه دور و فوکوس های خودکار استفاده میکنند ، که کارایی بالایی دارند. شرکت هایک ویژن 8 درصد از درآمد سالانه خود را به تحقیق و توسعه دوربین های مداربسته اختصاص داده ، هایک ویژن با 26هزار کارمند که متشکل از 13 هزار مهندس یکی از بزرگترین آزمایشگاه های تحقیقاتی درباره دوربین های مداربسته را ایجاد کرده ،با بیش از 2400 نمایندگی در 155 کشور دنیا از جمله ایتالیا ، سوئد ، هلند ، انگلیس ، ایران و...تجهیزات دوربین مداربسته ارائه می دهد.

شرکت پویا الکترونیک فرادید برترین وارد کننده و توضع کننده  انواع محصولات هایک ویژن می باشد ، محصولات هایک ویژن را با گارانتی 24 ماهه پویا الکترونیک فرادید از ما تهیه کنید.

دوربین مداربسته داهوا

دوربین مداربسته برند داهوا Dahua CCTV   

شرکت داهوا یکی از برندهای برتر در صعنت تجهیزات دوربین مداربسته در جهان است که در سال 2001 در هانگ ژو چین با بیش از 16000 هزار کارمند که نیمی از آنها مشغول توسعه فناوری دوربین های مداربسته داهوا هستند که دارای نمایندگی دربیش از 180 کشور جهان می باشد ، داهوا اولین شرکتی در چین بود که ضبط كننده فیلمبرداری ویدیوی دیجیتال جاسازی شده با زمان واقعی را در سال 2002 راه اندازی كرد.

شرکت داهوا از آن زمان 10 درصد از درآمد فروش سالانه  خود را به طور مداوم در حال سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه فناوری خود می باشد .شرکت داهوا در حال حاضر در زمینه های بینایی ماشین ، سیستم های کنفرانس ویدویی ، هواپیماهای بدون سرنشین حرفه ایی، پلاک های الکترونیکی ، روبوتیک و .... فعالیت می کند.

شرکت داهوا در سال 2012 فناوری HDCVI را معرفی میکند ، که انقلابی در وضوح تصویر و حساسیت به نور بود و همچنین هوش دوربین های مداربسته را افزایش می داد.

از مزیت های دوربین مداربسته داهوا به ردیابی هوشمند ، حفاظت از محیط ، ارسال تصویر از طریق داده ، تشخیص چهره و کاربرد های هوشمند دیگر ، دوربین های پانورما و دوربین PTZ  ( دوربین چرخشی 360 درجه ) و ... می توان یاد کرد.

شرکت پویا الکترونیک فرادید برترین وارد کننده و توضیع کننده دوربین های داهوا در ایران می باشد برای خرید آنلاین این محصول به فروشگاه آنلاین فرادید مراجعه کنید.

دوربین مداربسته سونی

دوربین مداربسته برند سونی  Sony CCTV

شرکت سونی با افزایش و گستردگی صعنت خود پا به عرصه تولید دوربین های مداربسته با لنز های با کیفیت گذاشته ، شرکت سونی

محصولات دوربین های مداربسته مبتنی بر شبکه را برای برنامه های نظارتی فراهم می کند که عبارتند از: دوربین های مداربسته شبکه ، ضبط کننده های شبکه ، مانیتورها ، لوازم جانبی ، رمزگذارها و نرم افزارهای امنیتی. راه حل های امنیتی ترکیبی ویدیوی  از جمله مزیت های دوربین های مداربسته شرکت سونی هستند.

دوربین مداربسته سامسونگ

 دوربین مداربسته برند سامسونگ Samsung CCTV

سامسونگ یکی از برندهای برتر دوربین مداربسته در جهان است. این شرکت در سال 1985 تأسیس شد و به عنوان یکی از شرکت های برتر در تولید تجهیزات الکترونیکی در بازار دوربین های مداربسته ظاهر شد. سامسونگ نه تنها یک شرکت پیشرو دوربین مداربسته در هند است ، بلکه سهم زیادی در بازار بین المللی نیز دارد.

دوربین مداربسته پاناسونیک

دوربین مداربسته برند پاناسونیک  Panasonic CCTV

در سال 1918 توسط Konosuke Matsushita تأسیس شد. دفتر مرکزی سیستم دوربین های امنیتی در  اوزاکا ، ژاپن است. پاناسونیک یکی از قدیمی ترین رهبران در بازار دوربین های مداربسته با حضور گسترده جهانی در بسیاری از کشورها است.

دوربین مداربسته ال جی

دوربین مداربسته برند  ال جی LG CCTV

ال جی الکترونیک یکی از 10 شرکت مهم برتر دوربین مداربسته است و در سال 1958 در سئول کره جنوبی تأسیس شد. LG Electronics اولین رادیوهای ، تلویزیون ، یخچال ، ماشین لباسشویی و تهویه مطبوع کره جنوبی را تولید کرد. این شرکت در سراسر جهان بسیار مشهور است.

دوربین مداربسته بوش

دوربین مداربسته برند ال جی Bosch CCTV

بوش یک شرکت الکترونیکی بسیار معروف و با حضور جهانی است. این شرکت سالهاست که فعالیت دارد و به کالاهایی با کیفیت بالا و تولید می کنند معروف است. دوربین های مداربسته بوش به فناوری و دقت در آلمان مشهور هستند.

دوربین مداربسته اکسیس

دوربین مداربسته برند اکسیس  AXIS CCTV

شرکت اکسیس یک تولید کننده سوئدی دوربین های شبکه ای برای امنیت بدنی و صنایع نظارت تصویری است ، شرکت اکسیس در سال 1984 توسط مارتین گرن ، میكائیل كارلسون و كیت خوندوست در لوند ، سوئد تأسیس شد. اکسیس در ابتدا تولید کننده پرینتر و کامپیوتر بود که در سال 1996 اولین دوربین تحت شبکه را تولید کرد

دوربین مداربسته یونی ویو

دوربین مداربسته برند یونی ویو CCTV  UNIVEIEW

شرکت یونی ویو پیشگام و رهبر نظارت تصویری و دوربین مداربسته در حوزه IP است. برای اولین بار نظارت تصویری IP را به چین معرفی کرد ، یونی ویو اکنون سومین پخش کننده نظارت تصویری  در چین است. در سال 2018 ، یونی ویو چهارمین سهم بازار جهانی را در اختیار دارد.
یونی ویو  ساخت دوربین های مداربسته را در اوایل سال 2005 آغاز کرد و در سال 2011 به طور مستقل تأسیس شد. یونی ویو به جای انتخاب راهی آسان ، نظارت تصویری IP را آغاز کرد ، که اولین تولید کننده در چین بود. یونی ویو با داشتن تیم های تحقیق و توسعه ابتکاری و توانایی کنترل کیفیت در صنعت تولید دوربین های مداربسته پیشرو هستند و در سال 2014 وارد بازار خارج از کشور شد.

دوربین مداربسته اوتک

دوربین مداربسته برند او تک AVTECH

اوتک یکی از برندهای برتر تولید دوربین مداربسته در جهان است و مقر آن در تایوان است. این شرکت در سال 1996 در تایپه تأسیس شد. اوتک بعد از چین سهم عمده فروش محصولات دوربین مداربسته را در آمریکا بدست آورده.

معرفی شرکت پویا الکترونیک فرادید

شرکت بازرگانی پویا الکترونیک فرادید در سال 87 فعالیت خود را در زمینه واردات ، فروش و نصب و راه اندازی جدیدترین سیستم های حفاظتی–امنیتی بخصوص دوربین های مداربسته، تجهیزات شبکه، درب های کنترلی، سیستم اعلام و اطفاء حریق، دزدگیر اماکن آغاز نموده است که برای خرید دوربین مداربسته می توانید با تیم مشاوره پویا الکترونیک فرادید تماس بگیرید و از مشاوره رایگان این شرکت در جهت خرید دوربین مداربسته متناسب با محیط خود بهره مند شوید.

خدمات شرکت پویا الکترونیک فرادید :

 خرید آنلاین دوربین مداربسته ، گارانتی 24 ماهه و 5 سال خدمات پس از فروش ، استعلام گارانتی به صورت آنلاین ، تست و عودت محصول تا 7 روز کاری ، مشاوره آنلاین و تلفنی در خرید وتضیمن اصالت کالا و پشتیبانی 24 ساعته در هفته و... از خدمات شرکت پویا الکترونیک فرادید می باشد .

گارانتی شرکت پویا الکترونیک فرادید

شرکت پویا الکترونیک فرادید متعهد است که در مقابل محصول یا خدماتی که ارائه می دهد در صورت برآورده نشدن ادعای خود ، حاضر به تعمیر یا تعویض کالا می باشد از این حیث کلیه محصولات دوربین مداربسته خریداری شده از فروشگاه آنلاین دوربین مداربسته فرادید دارای 24 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می باشد، همچنین در هر زمان می توانید گارانتی خود را به صورت آنلاین استعلام بگیرید و از مدت زمان باقی مانده گارانتی محصول اطلاع یابید.