دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن

شرکت تولید کننده دوربین مداربسته هایک ویژن یکی از برترین تولید کنندگان دوربین های مداربسته در جهان می باشد که در نظارت تصویری علاوه بر استفاده از دوربین های مداربسته هایک ویژن برای ذخیره سازی تصاویر نیاز به دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن نیاز داریم. شرکت دوربین مداربسته هایک ویژن مدت زمان طولانی دستگاه DVR  و دستگاه NVR هایک ویژن به بازار عرضه می کند، اخیراً ، دستگاه XVR هایک ویژن نیز عرضه شده است. آیا تفاوتهای آنها را می دانید؟ در این مقاله می خواهیم تفاوت دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن را برای شما شرح دهیم، تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

انواع دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن

دستگاه DVR هایک ویژن  چیست؟: یک ضبط کننده فیلم های دیجیتال است. در مقایسه با ضبط کننده های ویدئویی آنالوگ سنتی که برای ضبط تصاویر از دیسک سخت استفاده می کردند این دستگاه به عنوان ضبط کننده دیسک سخت نیز گفته می شود.

دستگاه DVR هایک ویژن یکی از دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن است که از یک سیستم کامپیوتری برای ذخیره سازی و پردازش تصویر استفاده می کند ، با عملکردهای ضبط ، باز پخش ، نظارت از راه دور و کنترل تصاویر / صداها. دستگاه DVR هایک ویژن از فناوری ضبط دیجیتال استفاده می کند و از تجهیزات مانیتورینگ آنالوگ در پردازش تصویر ، ذخیره سازی تصویر ، بازیابی ، تهیه نسخه پشتیبان ، انتقال شبکه ، کنترل از راه دور و غیره بسیار برتر است.و علاوه بر دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن شرکت دوربین مدرابسته داهوا نیز از تولید کننده دستگاه های ضبط کننده فیلم می باشد.

دستگاه NVR هایک ویژن چیست؟، نام مختصر دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن تحت شبکه شبکه می باشد، بخشی از ذخیره سازی و ارسال سیستم سیستم نظارت تصویری تحت شبکه است. دستگاه NVR هایک ویژن  برای تکمیل عملکردهای ضبط ، ذخیره سازی و انتقال کالا با رمزگذارهای ویدیویی با دوربین های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن کار می کند. عملکرد فناوری دستگاه NVR هایک ویژن انعطاف پذیرتر است و تا حد زیادی می تواند نیازهای عملکردی سیستم های نظارت تصویری امروز را برآورده کند. دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن  عمدتاً با دوربین های فیلمبرداری با کیفیت بالا برای پشتیبانی و دسترسی به تصویر 8 کانال،با کیفیت بالا همکاری می کند. مدیریت متمرکز و ذخیره در زمان واقعی اطلاعات ویدئویی و تصویر از دیگر ویژگی های دستگاه NVR هایک ویژن می باشد.

علاوه بر این ، دستگاه NVR هایک ویژن همچنین می تواند از راه دور تصاویر ویدیوی را مدیریت و تجزیه و تحلیل پیش نمایش تصاویر ویدئویی را همزمان با بارگذاری تصاویر داده های تصویری در درگاه های اترنت Gigabit ، پشتیبانی کند. راه حل تصویری با کیفیت بالا دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن  دارای عملکرد سیستم ساده و انعطاف پذیری عملیاتی بالا است. این سیستم نظارت تصویری با کیفیت بالا در شرکت ها ، کارخانه ها ، ویلاهای خانوادگی ، محل های اداری ، مغازه ها ، سوپر مارکت ها و سایر مناطق کوچک،  به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه XVR هایک ویژن چیست؟ NVR + DVR است که می توان آنرا آزاد کرد. معمولاً از X برای نشان دادن ناشناخته ها استفاده می شود ، و نمایانگر امکانات نامتناهی است. با پیکربندی بسیار ساده ، XVR می تواند به یک DVR معمولی ، HDTVI DVR ، DVR ترکیبی یا حتی مستقیماً به NVR تبدیل شود.

دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن,فرادید,پویا الکترونیک فرادید,خرید دوربین مداربسته,دوربین مداربسته هایک ویژن

 مقایسه دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن DVR vs. NVR vs. XVR

از آنجا که دستگاه  XVRیک NVR + DVR  است ، بنابراین ما فقط باید اکنون DVR را با NVR مقایسه کنیم.

تفاوت DVR و NVR یک حرف است ، اما تفاوت اساسی بین آنها را تعیین می کند. DVR به صورت دیجیتال ویدئوی آنالوگ را رمزگذاری و فشرده می کند و آن را روی دیسک سخت ذخیره می کند. نامه "D" عمدتاً به فناوری رمزگذاری و ذخیره سازی اشاره دارد و ارتباط چندانی با انتقال شبکه ندارد. بنابراین ، DVR معمولاً در نزدیکی دوربین آنالوگ در اتاق کامپیوتر نصب می شود دستگاه NVRهایک ویژن جریان ویدئویی رمزگذاری شده و فشرده شده را از شبکه به دست می آورد و سپس آن را ذخیره و انتقال می دهد. حرف "N" به انتقال شبکه اشاره دارد. بنابراین ، ما به طور کلی نمی توانیم ارتباط مستقیم سیگنال ویدیویی را در دستگاه NVR مشاهده کنیم. ورودی و خروجی آن هر دو هستند و داده های IP پروتکل شبکه را رمزگذاری و اضافه می کنند.

استقلال دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن 

برای دستگاه NVR هایک ویژن اولین تفاوت با دستگاه DVR هایک ویژن این است که دستگاه NVR هایک ویژن نمی تواند به طور مستقل کار کند و یک سیستم تشکیل دهد، برای دستیابی به ذخیره سازی و مدیریت ویدیوی ، باید در رابطه با دوربین های مداربسته هایک ویژن باید از  DVS استفاده شود. برای DVR ، شما می توانید مستقیماً دوربین آنالوگ را برای کسب ، ذخیره و مدیریت ویدیو متصل کنید و می توانید به طور مستقل به عنوان یک سیستم کار کنید.

موقعیت جسمی دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن 

در کاربردهای عملی ، استقرار NVR انعطاف پذیر است و محدود به موقعیت فیزیکی نیست. دستگاه NVR هایک ویژن محدود به موقعیت فیزیکی دوربین ها ، رمزگذارها و مراکز کنترل نیست بلکه فقط به اتصال به شبکه احتیاج دارد. نیاز اصلی در نظر گرفتن شبکه توزیع معقول و استقرار پهنای باند جریان ویدئویی  می باشد. دستگاه DVR هایک ویژن به طور مستقیم با دوربین آنالوگ متصل است ، بنابراین موقعیت مکانی فیزیکی منوط به چیدمان دستگاه میدان است ، معمولاً باید در نزدیکی دوربین ، تجهیزات صوتی و تجهیزات ورودی و خروجی کمکی باشد و فاصله انتقال و از بین رفتن سیگنال را در نظر بگیرید. محدودیت های خاصی وجود دارد

سیستم HD دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن

. دستگاه NVR هایک ویژن یک سیستم واقعا دیجیتالی ، شبکه ای و باز است. این دوربین  های مداربسته هایک ویژن با کیفیت بالایی می توانند ارائه دهند و به فضای ذخیره سازی واقعی و انتقال ویدیوی واقعی دست یابد. در صورت نیاز به کیفیت عالی واقعی ، به پشتیبانی از کیفیت بالا از مجموعه ویدیو ، رمزگذاری ، فشرده سازی ، ذخیره سازی برای نمایش نیاز دارید. دوربین های مداربسته تحت شبکه هایک ویژن با کیفیت بالا می تواند میلیون ها پیکسل تصویر ایجاد کند و سپس مستقیماً در شبکه  تصاویر را انتقال ، ذخیره ، نمایش یا پخش کند. سیستم DVR توسط فناوری دوربین آنالوگ ، محدودیت پهنای باند انتقال کانال و محدودیت پردازش تراشه محدود شده است ، و نمی تواند به کیفیت تصویری با کیفیت بالا دست یابد و از رزولوشن D1 پشتیبانی می کند.

کارایی دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن   

. دستگاه NVR هایک ویژن یک چارچوب IP باز را اتخاذ می کند و برای دستیابی به عملکردهای کامل باید در رابطه با رمزگذارها ، سیستم عامل های مدیریت ، انتقال شبکه و دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن   مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین ، دستگاه NVR هایک ویژن از قابلیت های ادغام خوبی برخوردار است. از نظر ارتباط ویدیویی و ادغام با سیستم های کنترل زنگ و کنترل دسترسی راحت تر و انعطاف پذیر است. علاوه بر این ، دستگاه NVR هایک ویژن می تواند بر روی یک سرور مشترک و سیستم عامل اجرا شود. بنابراین ، به تدریج ساختار اختصاصی و بسته تجهیزات را در زمینه نظارت بر امنیت شکسته و به تدریج با IT ترکیب می کند تا خرید و نگهداری کاربر را تسهیل کند. به طور کلی ، سیستم های دستگاه DVR هایک ویژن به طور کلی عملکردهای کاملی مانند فیلمبرداری ، رمزگذاری ، فشرده سازی ، ذخیره سازی و مدیریت دارند و می توانند مستقل از سیستم های خود کار کنند. بنابراین ، توجه به سازگاری بین سیستم های تولید کنندگان مختلف و کمتر مورد توجه قرار می گیرد. معمولاً روش های رمزگذاری ویدیو ، پروتکل های انتقال شبکه ، سیستم فایل های ویدئویی و غیره خصوصی سازی می شوند که برای ادغام مفید نیست

رابط دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن   

دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن  معمولاً دارای رابط های زیادی است از جمله ورودی و خروجی فیلم ، ورودی و خروجی صوتی ، رابط کنترل PTZ ، رابط ورودی و خروجی زنگ دار ، رابط گسترش ذخیره سازی ، رابط شبکه و غیره. این رابط ها برای DVR خاص و اساسی هستند. دستگاه های ضبط کننده فیلم هایک ویژن  ؛ برای NVR ، عملکرد آن در ذخیره سازی و انتقال ویدیو قرار دارد و معمولاً به عنوان "واسطه" در اتاق رایانه ثانویه مستقر می شود ، این یعنی دور از صحنه ، به دور از انواع ورودی و خروجی ویدیویی و صوتی. ، به دور از رابط زنگ و دور از محل کار. استقرار واسط های اضافی به معنای افزایش هزینه است.

XVR با توجه به نیاز مشتری می تواند به عنوان DVR یا NVR استفاده شود. این یک مزیت فنی مطلق ندارد ، اما انعطاف پذیر است و می تواند با توجه به نیاز عملکردهای مختلفی را ارائه دهد. اکنون همه مارک های اصلی موجود در بازار XVR را راه اندازی کرده اند ، مانند Hikvision XVR ، Dahua XVR  و غیره. کاربران می توانند برای خرید تجهیزات XVR به طور مستقیم به این تولید کنندگان مراجعه کنند ، یا می توانند DVR یا NVR خود را از طریق نرم افزار ارائه شده رسمی به روز کنند.

بحث فوق در مورد DVR ، NVR و XVR فقط برای افزایش درک خواننده از این سه محصول است ، نه این که استدلال کنیم کدام یک بهتر است. در حقیقت ، این سه پروژه در پروژه های مختلف و نیازهای مختلف دارای مزایای کاربردهای مختلف هستند. برای راهنمایی بیشتر می توانید با فرادید تماس بگیرید و از مشاوره رایگان و تخصصی پویا الکترونیک فرادید در مورد پروژه اطلاعات لازم را کسب نمایید.