دوربین مداربسته مراقبت از کودک در دسته ی دوربین های مخفی قرار میگیرد و در بین وسایل قرار می گیرد.این دوربین ها به صورت مخفیانه برای نظارت و ضبط فعالیت های روزانه ی مراقبان خانگی مورد استفاده قرار می گیرد.به اینگونه دوربین ها nanny cam می گویند.از این دوربین ها می توان از راه دور استفاده کرد در جایی که ویدیو از طریق امواج رادیویی به گیرنده ای که به دستگاه دیگر متصل شده است ارسال می شود.از طریق راه های دیگر می توان با استفاده از اتصال سیمی انجام می شود که در این صورت باید مراقبت دیده نشدن آن باشید.

نحوه کارکرد دوربین مداربسته مراقبت از کودک 

دوربین های نظارت تصویری دیجیتال و دوربین های امنیتی در چند سال گذشته دارای تجهیزات زیادی شده است و پیشرفت فناوری هر لحظه در حال تغیراتی هستنند.سیستم های قدیمی تر مانند آنالوگ کار می کردند اما امروزه کمی متفاوت تر شده زیرا دوربین های ویدیوئی (دیجیتال) یک تصویر آنالوگ تولید می کند.اما قبل از خروج دوربین به یک تصویر دیجیتال تبدیل می شود.دوربین مداربسته مراقبت از کودک اساسا از سه جزء اصلی تشکیل می شود که به ترتیب می توان به لنز،تراشه حسگر و تراشه مدار مجتمع یا IC اشاره کرد.

اجزای تشکیل دهنده دوربین مراقبت کودک

در ساختار دوربین مداربسته مراقبت کودک مثل همه ی دوربین ها لنز وجود دارد پس ابتدا به برسی لنز می پردازیم . کار اصلی لنز گرفتن نور منعکس شده از اجسام در میدان دید آن و تمرکز آن بر روی تراشه حسگر کوچک است که انرژی نور را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. لنز ها ممکن است به صورت ثابت یا وریفوکال باشند.یک لنز ثابت نمی تواند حرکت کند و زاویه دید یا میزان دید یا میدان دید در یک اندازه خاص ثابت می شود و یک دیافراگم نیز بخشی از لنز در نظر گرفته می شود. دیافراگم سوراخی است که نور نیز باید از آن عبور کند.این برای کنترل میزان تمرکز نور بر روی تراشه سنسور است.یک عکس بسیار روشن نیاز به دیافراگم کوچک دارد تا عکس به طور کامل به نور شسته نشود. در شرایطی که نور کافی وجود ندارد دیافراگم به طور کامل باز می شود تا حد امکان نور وارد می شود.

اجزای دوربین مراقبت کودک

زمانی که نور و دیافراگم عبور کند به سنسور گیرنده نور برخورد می کند . در واقع دو سنسور مختلف برای استفاده در هنگام ساخت یک دوربین مراقبت از کودک وجود دارد.هر کدام از روش های متفاوتی عمل می کنند و اما نتایج دقیقا یکسانی دارند.انتقال انرژی الکتریکی قابل اندازه گیری یکی از آن ها است.

نحوه ضبط ویدیو 

تفاوت دوربین مداربسته با دوربین عکاسی این می باشد که دوربین مراقبت کودک چندین عکس عکاسی می گیرد، معمولا از 7 تا 30 در ثانیه فریم نیز نامیده می شود و با سرعت 30 فریم در ثانیه مغز فریب خود و فکری می کند که حرکت سیال را می بینید . این همان مفهومی است که سال ها در صنعت فیلم سازی استفاده می شود کیفیت ذاتی CCD و CMOS این است که آن ها تابش مادون قرمز و به ویژه IR در ناحیه نزدیک طیف IR نیز حساس هستند و به این معنی می باشد که با استفاده از دیو های ساطع نور IR به عنوان نور نقطه ای این دوربین ها می توانند در تاریکی مطلق دید داشته باشند و با این حال چشم انسان قادر نیست نور ایجاد شده توسط  LED های IR را مشاهده کند و این دوربین ها را برای نظارت بر اتاق های تاریک عالی کند.

دستگاه DVR  برای این دوربین 

DVR مورد استفاده برای دوربین مداربسته مراقبت از کودک یک DVR معمولی باشد که با یک سیستم استفاده می شود یا اینکه ممکن است دوربین حاوی DVR داخلی باشد به طوری که دوربین و DVR همه در یک واحد هستند.(این نمونه خوبی از نحوه استفاده از فناوری در صنعت نظارت تصویری است).هنگامی که کاربر برای باز بینی فیلم آماده است، قلم را به یک پورت USB در رایانه خود وصل می کند و می تواند فیلم ضبط شده را به راحتی مشاهده کند.سایر واحد های تک دوربین DVR ممکن است از کارت های mini درایو های فلش USB و سایر رسانه های قابل حمل به عنوان دستگاه DVR خود استفاده کنند.

گام بعدی این است که مشخص شود آیا می خواهید این دوربین مداربسته مراقب کودک در معرض دید باشند یا مخفی بمانند. اگر مانیتورینگ شما به صورت آشکار باکس استاندارد داشته باشد، دوربین های بالت یا سقفی کافی است. از سوی دیگر، اگر قرار است پوشش شما مخفیانه باشد، باید در نظر داشته باشید که چه نوع دوربین مخفی هر مکان را پوشش می دهد.
اگر تشخیص دادید که فقط به یک دوربین نیاز دارید، ممکن است یک دوربین DVR مخفی و مستقل کافی باشد. با این حال، اگر مایل به پوشش کامل خانه با مثلاً ۸ دوربین هستید، ممکن است بهترین کار نصب یک سیستم امنیتی دیجیتال و نظارت تصویری با یک دستگاه DVR با ۸ دوربین با سرویس کامل باشد.