مقایسه دوربین تحت شبکه با دوربین آنالوگ

از زمان آشنایی افراد با تکنولوژی جدید دوربین مداربسته برای حفظ امنیت و هوشمندسازی مکان ها زمان زیادی نمی گذرد اما کمپانی های تولید کننده ساختار اولیه ی دوربین مداربسته های مداربسته آنالوگ را منسوخ می دانند و از استانداردهای جدید دوربین های تحت شبکه پیروی می کنند.

رزولوشن دوربین های تحت شبکه

یکی از مهم ترین ویژگی های دوربین تحت شبکه در مقایسه با دوربین های آنالوگ رزولوشن آن می باشد.این دوربین ها تصاویر را با جزئیات بیشتری در اختیار ما قرار می دهند.ساختار این دوربین به گونه ای است که توانایی دیجیتالی کردن تصاویر را با جزئیات بیشتری در دوربین دارند، یعنی قبل از ارسال داده ها برای پردازش میتواند کیفیت تصاویر را بالاتر از تصویر های ایجاد شده در دوربین آنالوگ را ارائه دهد.از آن مهم تر هم میتوان به میدان دید گسترده این دوربین های تحت شبکه اشاره کرد.کاربر قادر است روی تصاویر زوم کند در این حال تصویری با کیفیت و با تشخیص بالا را داشته باشته باشیم.

پوشش دهی توسط دوربین تحت شبکه

هنگامی که دوربین مداربسته قادر به پوشش دهی گسترده ای باشد، تعداد دوربین های مورد نیاز در مکان کاهش پیدا می کند.به این صورت در هزینه ها برای فراهم آوردن امنیت در مکان صرفه جویی می شود.یکی دیگر از این ویژگی های قابل اهمییت دوربین های تحت شبکه نصب به صرفه آن ها است. کابل کشی های کمتر و تعداد دستگاه ها باعث می شود هزینه کمتری بابت تجهیزات و نصاب ها بپردازید.دوربین های تحت شبکه به مراقبت و نگهداری کمتری هم نیاز دارند.

ذخیره سازی در دوربین های تحت شبکه

بیشتر دوربین های آنالوگ برای ذخیره سازی اطلاعات خود به نوار های ویدیویی نیاز دارند.این موضوع باعث دسترسی دشوار و محدود بودن فضای ذخیره سازی می شود.دوربین های آنالوگ که از DVR استفاده می کنند،چون به صورت مستقیم باید به دوربین وصل شوند پورت ها و گزینه های جایگذاری محدود هستند.سیستم های تحت شبکه با یک کابل cat 5/6 به پورت ها متصل می شوند.در این صورت می توان  با استفاده از دستگاهی که به اینترنت وصل می شود به ویدیوها دسترسی داشت.

نضارت مکان با دوربین های تحت شبکه

دوربین های تحت شبکه ویژگی های قابل اهمییتی دارند که یکی از آن نظارت آسان بر مکان است، که می توان گفت یکی از ویژگی های مهم در مقایسه با دوربین های آنالوگ است.همینطور دوربین های تحت شبکه چون دارای رمز پیش فرض می باشند این ویژگی از هک شدن جلوگیری می کند.

هوشمندی دوربین تحت شبکه

پیشرفته ترین ویژگی این دوربین استفاده از تکنولوژی های نظارتی است.ارتقای نرم افزارمدیریتی که یک ویدیو رکوردر تحت شبکه روی آن اجرا می شود،این قابلیت را دارد به صورت مستمر تکنولوژی های پیشرفته را در سیستم خود پیدا کند.نرم افزار تحلیل هوشمند یکی از این پیشرفت ها محسوب می شود.این نرم افزار می تواند هنگام تغیرات،حرکت غیرمعمولی یا گم شدن وسیله آلارم هشدار می دهد و می توان ویدیوهای ضبط شده را جستجو کرد.

با توجه به ویژگی های گفته شده دوربین های تحت شبکه بسیارکاربردی تر و پیشرفته تر از دوربین های آنالوگ هستند.این پیشرفت ها خبر از منسوخ شدن دوربین های آنالوگ در آینده را می دهند. ارزش و قابلیت های دوربین تحت شبکه در مقایسه با دوربین های آنالوگ واقعا چشمگیر می باشد.دراین دوربین ها قابلیتی مانند کنترل از راه دور،رزولوشن بالاتر،ویدیو آنالیتیک وجود دارد که باعث می شود انتخاب این نوع دوربین ها تبدیل به به یک انتخاب هوشمندانه شود.