نصب دوربین مداربسته در منزل

نصب دوربین مداربسته در منزل همانگونه که باعث افزایش امنیت و ایمنی و ارامش خاطر شما می شود، همچنین می تواند از احتمال خطرات نفوذ و دزدی از خانه را پیشگیری کند،برای نصب دوربین مداربسته در منزل چندین راه وجود، البته باید ابتدا نوع دوربینی که میخوایید را انتخاب کنید که نصب هرکدام متفاوت است.پیشنهاد ما به شما برای نصب دوربین مداربسته در منزل، نصب دوربین مداربسته لامپی می باشد، و حتی می توانید نصب دوربین مداربسته خود را به متخصصین پویا الکترونیک فرادید بسپارید .در این مقاله نصب دوربین مداربسته در منزل را برای شما شرح می دهیم، برای اینکه متوجه بشید چه دوربین مداربسته ایی برای منزل خود نصب کنید این مقاله را بخوانید.

دوربین های مداربسته به دو دسته کلی IP تحت شکبه و آنالوگ تقسیم بندی می شوند،در دوربین های مداربسته تحت شبکه می توانید تصاویر منزل یا خانه خود را از طریق گوشی یا کامپیوتر خود از هرجایی که بخواهید تماشا کنید،که خود این نوع دوربین های مداربسته به دو دسته با سیم و بدون سیم تقسیم می شوند، ولی دوربین های آنالوگ چنین قابلیتی ندارند. پس در انتخاب ویژگی های دوربین مداربسته برای نصب دوربین مداربسته در منزل دقت کنید.

لوازم مورد نیاز برای نصب دوربین مداربسته در منزل

  • کابل شبکه یا کواکسیال ( متناسب با نوع دوربین)
  • مانیتور،  موس  ، کیبورد
  • گوشی هوشمند
  • دستگاه DVR
  • دوربین مداربسته
  • هارد دیسک برای ذخیره
  • منبع تغذیه یا کابل برق

در طی مراحل نصب ، ممکن است تصمیم بگیرید که بسته به وضعیت خاص خود ، از ابزارهای دیگر استفاده کنید تا کارها را کمی آسانتر کنید ، اما موارد ذکر شده در بالا لوازم مورد نیاز شما برای نصب دوربین مداربسته در منزل است.

نصب دوربین مداربسته در منزل

مراحل نصب دوربین مداربسته در منزل

قبل از شروع نصب دوربین مداربسته درمنزل باید تجهیزات رو تست کنید که درست کار میکنند. بعد از تست دستگاه می توانید مراحل زیر را انجام بدید.

مرحله اول نصب دوربین مداربسته در منزل: قبل از شروع نصب باید بدانید که دوربین های مداربسته قراره کجا قرار بگیرند و دستگاه DVR و مودم کجا قرار بگیرند،تا نقشه کلی برای نصب دوربین های مداربسته داشته باشید، و اطلاعات کلی نسبت به دوربین مداربسته داشته باشید که دوربین های مداربسته چگونه کار میکند، دوربین مداربسته توسط کابل به دستگاه DVR متصل می شود و این دستگاه از طریق مانیتور تصاویر را نمایش می دهد، محل های که بیشتر نیاز به دوربین مداربسته در منزل می باشد: درب ورودی و پشتی خانه ، پنجره های رو به خیابان ، راه پله و پارکینگ ، حال و اشپزخانه

مرحله دوم نصب دوربین مداربسته در منزل : سپس جای گذاری دوربین های مداربسته می باشد، باید ابتدا پایه های دوربین مداربسته را روی دیوار یا سقف مد نظر علامت گذاری کنید و سپس با دریل محل مد نظر را سوراخ کنید، گاهی اوقات بعضی از دوربین های مداربسته برچسبی برای علامت گذاری دارند که کار را بسیار ساده نموده است.دوربین های مداربسته را در ارتفاع و زاویه دید مناسب نصب نمایید، محل های ورودی و خروجی اهمیت بیشتری دارند.

نصب دوربین مداربسته در منزل

مرحله سوم  نصب دوربین مداربسته در منزل: وارد کردن کابل ها و کابل کشی است که باید این نکات را رعایت کنید ، کابل به راحتی قابل دست رس نباشند،

صب دوربین مداربسته در منزل

مرحله چهارم نصب دوربین مداربسته در منزل : سپس دوربین های مداربسته را به سقف و محل هایی که تعیین کرده اید نصب نمایید و کابل برق و کابل کواکسیال یا شبکه را به دوربین مداربسته اتصال نمایید، و زاویه دید مناسب برای دوربین مداربسته انتخاب نمایید.

مرحله پنجم نصب دوربین مداربسته در منزل  : نصب دوربین مداربسته و دستگاه DVR یا NVR.تنظیمات هر دستگاه و برند با برند دیگر متفاوت است، اگر در این زمینه اطلاعاتی ندارید می توانید با مشاورین پویا الکترونیک فرادید تماس بگیرید و از خدمات 24 ماهه گارانتی فرادید بهره مند شوید. و سپس کابل VGA را به مانیتور نصب کنید و موس را به درگاه USB دستگاه اتصال بدهید، بعد از اتصال دستگاه به برق، اگر مراحل نصب را به درستی انجام داده باشید، تصاویر را در مانیتور دریافت می نمایید.